Expat Forum For People Moving Overseas And Living Abroad banner
21 - 40 of 122 Posts
Discussion starter · #21 ·
Er is een iets andere procedure voor het doen van buitenlandse directe stortingen voor US SS. Het geld gaat naar een FBU (Federal Benefits Unit) bij het betreffende Amerikaanse consulaat (hier in Frankrijk, Parijs), waar het bedrag ineens wordt omgewisseld voor het juiste bedrag in lokale valuta (d.w.z. euro's) en stortingen rechtstreeks op uw lokale bankrekening worden gedaan. U krijgt geen overzicht van de wisselkoers of de betrokken overdrachtskosten, maar de directe storting gebeurt zonder dat de ontvangende bank enige overdrachtskosten in rekening brengt (zoals het geval zou zijn bij internationale bankoverschrijvingen of -opdrachten). Het is een beetje onhandig omdat u niet elke maand hetzelfde eurobedrag krijgt, maar het is een goede manier om de wisselkoersschommelingen te volgen.

Ik geloof niet dat Costco Frankrijk een creditcard aanbiedt. De bankwetgeving hier is heel anders dan in de VS, en hier zijn vrijwel alle "bankkaarten" gekoppeld aan een specifieke bankrekening en functioneren als betaalpassen. Maar aan de andere kant kost een Costco-lidmaatschap hier slechts 36 € (en ik hoor dat Costco in de VS de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage gaat verhogen). Ik neem aan dat u zich kunt aanmelden voor de Amerikaanse Costco-kaart voordat u verhuist - maar dan zou u uw kosten in US$ moeten betalen en dus constant de wisselkoers in de gaten moeten houden.
[USER=3345 said:
Bevdeforges[/USER]]Er is een iets andere procedure voor het doen van buitenlandse directe stortingen voor US SS. Het geld gaat naar een FBU (Federal Benefits Unit) bij het betreffende Amerikaanse consulaat (hier in Frankrijk, Parijs)
Zou het gebruik van Wise hier hetzelfde effect bereiken - wat betekent: de US SS storten op een Amerikaanse bankrekening en van daaruit Wise gebruiken om over te schrijven naar de Franse bankrekening? Zou het een betere of vergelijkbare wisselkoers geven?

Discussion starter · #22 ·
Bedankt voor de nuttige hint met betrekking tot SDFCU.org - ja, dat zou werken...\n\nZou het voordelen hebben met betrekking tot kosten of wisselkoersen als de US SS naar een US bankrekening gaat en vervolgens Wise gebruikt om over te maken naar de Franse bankrekening?

Discussion starter · #23 ·
Even terugkomend op de VPN-vraag bij toegang tot Amerikaanse banken vanuit het buitenland. Zou het gebruik van de VPN-dienst van Norton 360 veiliger of meer 'compatibel' zijn?

Even terug naar de VPN-vraag bij het openen van Amerikaanse banken vanuit het buitenland. Zou het gebruik van de VPN-service van Norton 360 veiliger of 'compatibeler' zijn?
Zoals ik al eerder aangaf, als de bank Deep Packet Inspection gebruikt, wat ze waarschijnlijk wel doen, tenzij ze nalatig zijn, kunnen ze detecteren dat u een VPN gebruikt en de verbinding op die basis blokkeren. Daarom heeft u een VPS nodig.

Bedankt voor de nuttige hint met betrekking tot SDFCU.org - ja, dat zou werken...

Zou het voordelen hebben wat betreft kosten of wisselkoersen als de Amerikaanse SS naar een Amerikaanse bankrekening gaat en vervolgens Wise gebruikt om over te maken naar de Franse bankrekening?
De wisselkoers die je van Wise krijgt is redelijk goed, maar waarschijnlijk niet beter dan de koers die de SSA krijgt. Dan, zoals Bev uitlegde, zal je Franse bank geen kosten in rekening brengen voor de ontvangst van de fondsen wanneer de SSA ze verstuurt, maar wel voor een Wise-overboeking.

Uw Franse bank brengt geen kosten in rekening voor de ontvangst van de fondsen wanneer de SSA ze verzendt, maar wel voor een Wise-overboeking.
De Franse banken waar ik zaken mee doe, hebben nog nooit kosten in rekening gebracht voor de ontvangst van fondsen van Wise (aangezien het hele uitgangspunt van Wise is dat ze alle overboekingen van hun "lokale" bank doen). Vroeger maakte ik regelmatig opnames van mijn IRA-rekening in de VS rechtstreeks over naar de Wise US-bank, en van daaruit naar mijn Franse rekening (die verschijnen als overboekingen van de Wise Belgische bank zonder ontvangstkosten). Het nadeel van het uitvoeren van pensioenbetalingen via Wise is dat u elke maand de overboeking naar uw Franse bank moet instellen wanneer u op de hoogte wordt gebracht van de aankomst van de fondsen uit de VS.

De FBU in Parijs lijkt een zeer vergelijkbare koers te krijgen als Wise, wat ik verwacht vanwege de grote hoeveelheid die ze in één keer wisselen (voor alle SS-betalingen die in Frankrijk moeten worden gedaan). Het enige mogelijke nadeel is dat het bedrag (in euro's) elke maand verandert en dat u geen verklaring krijgt over welke koers is gebruikt.

Mijn inkomen komt uit een niet-EU-land, maar niet uit de VS, en mijn Franse bank heeft NOOIT kosten in rekening gebracht voor Wise-overboekingen.
Weet je zeker dat ze het zouden melden? Ik heb bankoverschrijvingen en Wise-overboekingen naar mijn CA-account gedaan. Er wordt nooit een bedrag in rekening gebracht, maar ze vertelden me in eerste instantie dat het ontvangen van buitenlandse overboekingen me 10 euro per keer zou kosten.

Ik zit bij Crédit Agricole en ze hebben het altijd gerespecteerd. Ik gebruikte voorheen XE.com, dat was voornamelijk voor grotere overschrijvingen, en ook toen rekende CA geen kosten. Ik geloof niet dat een Franse bank kosten in rekening brengt voor dergelijke overschrijvingen, ik heb zeker nog nooit gehoord dat iemand problemen had.

Bankoverschrijvingen binnen de EU zijn grotendeels kosteloos voor het verzenden of ontvangen. Bankoverschrijvingen van buiten de EU kosten meestal 10 of 20 euro voor ontvangst bij uw Franse bank, plus eventuele wisselkoerskosten. Wise-overschrijvingen van hun "lokale" bank (d.w.z. in België) naar uw Franse bank (meestal als een SEPA-overboeking) worden beschouwd als een EU-conforme SEPA-transactie.

Discussion starter · #33 ·
Er zijn oplossingen voor alle problemen die door de OP zijn geĂŻdentificeerd en die vandaag werken, maar ze werken mogelijk niet meer in de toekomst.

1. Neem een account met een postverwerker in een staat zonder inkomstenbelasting. Ik gebruik en beveel sbimailservice.com aan, gevestigd in Florida. Het adres dat u krijgt, ziet eruit als een Amerikaans straatadres, maar de bank of broker kan gemakkelijk vaststellen dat het adres een Commercial Mail Receiver Account is. Ze doen die controle echter zelden of nooit.
2. Verander onmiddellijk uw geregistreerde adres bij al uw banken en brokers in het CMRA-adres, voordat u verhuist. Op die manier kunt u, als de adreswijziging een vraag oproept, nog steeds een energierekening verstrekken, maar de instellingen zullen waarschijnlijk geen vragen stellen.
3. Maak, terwijl u nog in de VS bent, een (gratis) Google Voice-account aan met uw Amerikaanse mobiele telefoon. De meeste banken zijn bereid om OTP-berichten te verzenden via de sms-dienst van GV, maar sommige niet. Het is mogelijk om een GV-account te openen nadat u naar het buitenland bent verhuisd, maar het is gemakkelijker als u er nog bent. Verander uw geregistreerde telefoonnummer bij uw financiële instellingen in uw nieuwe GV-nummer.
4. Open een account bij State Department Federal Credit Union, sdfcu.org. Dit is de enige bank/credit union waarvan ik weet dat ze bereid is een account te openen voor een Amerikaanse staatsburger in het buitenland. U bent nog geen expat, dus het is iets gemakkelijker om het te openen als een inwoner van de VS, maar in de toekomst hoeft u niet bang te zijn dat ze uw account sluiten als ze ontdekken dat u in het buitenland woont.
5. Vergeet VPN's, ze verbergen uw echte locatie niet voor een bank die er echt in geïnteresseerd is om te weten waar u zich bevindt. De effectieve oplossing om een digitale aanwezigheid in de VS te simuleren, is het gebruik van een eigen Virtual Private Server die draait in een van de clouddiensten, bijvoorbeeld Google Cloud Services, Amazon Web Services, Microsoft Azure of andere. Dit geeft u uw eigen Windows- of Linux-server met een echt Amerikaans IP-adres. Om in te loggen op uw bank- of brokerage-account, logt u in op uw VPS en opent u van daaruit een browser en logt u in op de financiële instelling. Met ons gebruikslevel betalen we meestal ongeveer $ 25 per maand. Na elk gebruik sluiten we de VPS af om de kosten laag te houden. We gebruiken Google Cloud Services. Er zijn goedkopere alternatieven, maar ik zou ze onze gegevens niet toevertrouwen.
6. Als u bijvoorbeeld geld opneemt van een brokerage, laat het geld dan afleveren bij een van uw Amerikaanse banken en doe dan een Wise-overboeking van die bank naar uw buitenlandse bank.

De enige Amerikaanse entiteit die uw fysieke adres vereist, is de Social Security Administration. Zelfs de IRS vereist het niet.

U moet een paar banken/credit unions en creditcardaanbieders hebben. We hebben vier Amerikaanse creditcards die geen transactiekosten in het buitenland of jaarlijkse kosten in rekening brengen.

Omdat u vanaf uw VPS in een serverfarm inlogt op uw financiële accounts, moet u daar een wachtwoordbeheerder installeren om uw accounts te beschermen en de beste praktijken voor wachtwoordgebruik volgen. We gebruiken en bevelen 1Password.com aan.

Door deze methoden nauwgezet te gebruiken om toegang te krijgen tot onze Amerikaanse banken en brokers, hebben we onze middelen de afgelopen tien jaar probleemloos vanuit het buitenland kunnen beheren.

Succes.
@Chrissippus said:
Open een account bij State Department Federal Credit Union, sdfcu.org. Dit is de enige bank/credit union waarvan ik weet dat ze bereid is een account te openen voor een Amerikaanse staatsburger in het buitenland. U bent nog geen expat, dus het is iets gemakkelijker om het te openen als een inwoner van de VS, maar in de toekomst hoeft u niet bang te zijn dat ze uw account sluiten als ze ontdekken dat u in het buitenland woont.
Ik heb een beetje op Google gezocht en de State Department Federal Credit Union krijgt nogal wat gemengde beoordelingen met betrekking tot service, beveiliging en bruikbaarheid. Vindt u het erg om uw langdurige, praktijkervaring met het gebruik van SDFCU vanuit het buitenland te delen?

Ik heb een beetje op Google gezocht en de State Department Federal Credit Union krijgt nogal wat gemengde beoordelingen met betrekking tot service, beveiliging en bruikbaarheid. Vind je het erg om te delen hoe je langetermijn-, real-world ervaring is geweest met het gebruik van SDFCU vanuit het buitenland?
Ik denk niet dat je de essentiële factor hier hebt begrepen. Voor zover ik weet, is SDFCU de enige Amerikaanse bank/credit union die welbewust een rekening opent voor een Amerikaanse staatsburger in het buitenland en daarom de rekening niet sluit van een Amerikaanse staatsburger die naar het buitenland is verhuisd. Andere banken/credit unions zullen, als ze ontdekken dat je naar het buitenland bent gegaan, je rekening vroeg of laat vrijwel zeker sluiten. Op dat moment ben je SOL. Geen enkele andere Amerikaanse bank/credit union zal een rekening voor je openen om die te vervangen die je net hebt gesloten. Dus de bereidheid van SDFCU om zaken met je te doen nadat je het land hebt verlaten, zou zwaarder moeten wegen dan andere overwegingen. Voor een Amerikaanse expat die een Amerikaanse bankrekening wil aanhouden, is SDFCU de enige optie.

Dat gezegd hebbende, heb ik al een aantal jaren een behoorlijke service van SDFCU voor mijn eigen rekening. Mijn vader had een paar cd's bij hen die een hoofdpijn waren om voor de vervaldatum af te sluiten, maar die problemen zijn uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.

Discussion starter · #35 ·
De Franse banken waar ik mee samenwerk, hebben nog nooit kosten in rekening gebracht voor de ontvangst van geld van Wise (aangezien de hele premisse van Wise is dat ze alle overboekingen doen vanaf hun "lokale" bank). Vroeger maakte ik regelmatig overboekingen van mijn IRA-rekening in de VS rechtstreeks naar de Wise US-bank, en van daaruit naar mijn Franse rekening (die verschijnen als overboekingen van de Wise Belgische bank zonder ontvangstkosten). Het nadeel van het uitvoeren van pensioenuitkeringen via Wise is dat u elke maand de overboeking naar uw Franse bank moet instellen wanneer u op de hoogte wordt gebracht van de aankomst van de fondsen uit de VS.

De FBU in Parijs lijkt een zeer vergelijkbare koers te krijgen als Wise, wat ik verwacht vanwege de grote hoeveelheid die ze in één keer wisselen (voor alle SS-betalingen die in Frankrijk moeten worden gedaan). Het enige mogelijke nadeel is dat het bedrag (in euro's) elke maand verandert en dat u geen verklaring krijgt over welke koers is gebruikt.
Bedankt voor de verduidelijkingen over de overboekingsopties en -kosten - dit is logisch.

Discussion starter · #36 ·
Ik denk niet dat je de essentiële factor hier hebt begrepen. Voor zover ik weet is SDFCU de enige Amerikaanse bank/credit union die willens en wetens een rekening opent voor een Amerikaanse burger in het buitenland en daarom de rekening niet sluit van een Amerikaanse burger die naar het buitenland is verhuisd. Andere banken/credit unions zullen uw rekening vrijwel zeker vroeg of laat sluiten als ze ontdekken dat u naar het buitenland bent gegaan. Op dat moment zit je in de ****. Geen enkele andere Amerikaanse bank/credit union zal een rekening voor u openen om die te vervangen die u net hebt gesloten. De bereidheid van SDFCU om zaken met u te doen nadat u het land hebt verlaten, moet daarom zwaarder wegen dan andere overwegingen. Voor een Amerikaanse expat die een Amerikaanse bankrekening wil aanhouden, is SDFCU de enige optie.

Dat gezegd hebbende, heb ik al een aantal jaren een behoorlijke service van SDFCU voor mijn eigen rekening. Mijn vader had een paar cd's bij hen die een hoofdpijn waren om voor de vervaldatum te sluiten, maar die problemen zijn uiteindelijk naar tevredenheid opgelost.
Bedankt voor de feedback - ja, de enige optie zijn maakt een verschil.

Ik ben ook Schwab International tegengekomen, dat U.S. dollar-gedenomineerde cheques, een betaalpas en een Electronic Funds Transfer Service lijkt aan te bieden, maar ik weet niet zeker hoe dit in de echte wereld presteert.

Bedankt voor de feedback - ja, de enige game in de stad zijn, maakt een verschil.

Ik kwam ook Schwab International tegen, dat U.S. dollar-denomineerde cheques, een betaalpas en een Electronic Funds Transfer Service lijkt aan te bieden, weet niet zeker hoe dit in de echte wereld presteert.
Toen ik naar Schwab International keek, leek het niet beschikbaar te zijn in Frankrijk. Is dat veranderd?

Tenzij u zeer grote bedragen internationaal overmaakt, kunt u overwegen om naar Wise (voorheen Transferwise) te kijken voor internationale bankdiensten. Ze "doen" helemaal geen cheques (uitgeven of ontvangen), maar voor internationale overschrijvingen en valutawisseling werken ze echt goed - en u kunt "lokale" bankdocumentatie (rekeningnummers, IBAN- en ACH-codes) krijgen voor US$, euro's, GBP en andere valuta's als dat nodig is.

Discussion starter · #40 ·
Zoals ik al eerder aangaf, als de bank Deep Packet Inspection gebruikt, wat ze waarschijnlijk wel doen, tenzij ze nalatig zijn, kunnen ze detecteren dat je een VPN gebruikt en de verbinding op die basis blokkeren. Daarom heb je een VPS nodig.
Sorry voor een andere follow-up - zou een 'Residential Proxy' hetzelfde/equivalent zijn aan de VPS-aanpak die je noemt?

21 - 40 of 122 Posts