Expat Forum For People Moving Overseas And Living Abroad banner

Amerikaanse expats in Frankrijk: hoe u Amerikaanse bankrekeningen en Amerikaanse creditcards kunt behouden

8.4K views 121 replies 24 participants last post by  ParisYank  
#1 ·
Bij het plannen van onze verhuizing naar Frankrijk komt de vraag naar voren of we onze Amerikaanse bankrekeningen en Amerikaanse creditcards open en actueel kunnen houden terwijl we in Frankrijk wonen.

Door een aantal threads op dit forum te lezen, adviseerden de meeste mensen om de bank niet te vertellen dat men in het buitenland woont, maar dan komt de vraag hoe bijvoorbeeld nieuwe creditcards te ontvangen zodra ze verlopen, wat meestal vereist dat men een niet-postbusadres in de VS heeft.

1. Er lijken een aantal externe diensten in de VS te zijn die een 'echt' adres in de VS aanbieden met postverzendservices. Zouden deze voldoende zijn en zijn er aanbevelingen?

2. Met betrekking tot bankrekeningen wordt het 2-staps verificatieproces soms genoemd als een hindernis, omdat het een echt Amerikaans telefoonnummer vereist. Zijn er workarounds?

3. Online toegang wordt soms ook beschreven als 'twijfelachtig', omdat als de bank detecteert dat een bankrekening wordt benaderd via een IP-adres uit het buitenland, dit ook enkele rode vlaggen kan opleveren. Is een VPN nog steeds een goede optie daartegen?

We vragen ons af wat ieders ervaring is met betrekking tot deze vragen en of er aanbevelingen zijn voor specifieke diensten of andere geteste en haalbare benaderingen?

Alle hints en info zouden zeer op prijs worden gesteld.

#2 ·
Ik heb geen ervaring met Amerikaanse banken, maar ik zal een paar opmerkingen over uw vragen 2 en 3 toevoegen.

2. Kijk goed of er opties zijn in het 2FA-proces, bijvoorbeeld het gebruik van een 2FA-applicatie op uw telefoon, het gebruik van de mobiele app van de bank, of zelfs het gebruik van een hardware sleutel zoals Yubikey. (In ieder geval zijn de 2FA- of bank-apps veiliger dan het verzenden van een code via sms.) De opties kunnen ergens in de accountinstellingen verborgen zitten, meestal onder de kop "Privacy en beveiliging" of iets dergelijks. We hebben een account dat erop staat een Brits telefoonnummer te gebruiken, dus we hebben de goedkoopste PAYG UK SIM in een dual SIM-telefoon. De SIM staat roaming toe en de kosten van het ontvangen van een sms in het buitenland zijn klein. Dat werkt prima, zolang we het af en toe gebruiken om de account actief te houden.

3. Het is heel gemakkelijk om te detecteren dat er een VPN wordt gebruikt (het aantal keren dat er captchas of "ben je een mens?"-tests verschijnen wanneer ik een VPN gebruik, is daar het bewijs van). Maar je kunt het altijd uitproberen met je bank terwijl je nog in de VS bent, om te zien of ze bezwaar hebben.

Maar er zijn VPN's en VPN's, en sommige zijn misschien acceptabeler voor je bank dan andere: ik zou diepgaand onderzoek doen naar specifieke VPN's voordat ik er een gebruik voor serieuze zaken zoals bankieren. Dit is bijvoorbeeld een recente studie over het eigendom van VPN-bedrijven. Het is niet definitief en misschien heeft de TTP zijn eigen agenda, maar het is in ieder geval tot nadenken stemmend. Als het ware een rode vlag.

HTH

#7 ·
Ik heb geen ervaring met Amerikaanse banken, maar ik zal een paar opmerkingen over uw vragen 2 en 3 toevoegen.

2. Kijk goed of er opties zijn in het 2FA-proces, bijvoorbeeld het gebruik van een 2FA-applicatie op uw telefoon, het gebruik van de mobiele app van de bank of zelfs het gebruik van een hardware sleutel zoals Yubikey. (In ieder geval zijn de 2FA- of bank-apps veiliger dan het verzenden van een code via sms.) De opties kunnen ergens in de accountinstellingen verborgen zitten, meestal onder de kop "Privacy en beveiliging" of iets dergelijks. We hebben een account dat erop staat een Brits telefoonnummer te gebruiken, dus we hebben de goedkoopste PAYG UK SIM in een dual SIM-telefoon. De SIM-kaart maakt roaming mogelijk en de kosten van het ontvangen van een sms in het buitenland zijn laag. Dat werkt prima, zolang we hem af en toe gebruiken om de account actief te houden.

3. Het is heel gemakkelijk om te detecteren dat er een VPN wordt gebruikt (het aantal keren dat captchas of "ben je een mens?"-tests verschijnen wanneer ik een VPN gebruik, is daar het bewijs van). Maar je kunt het altijd uitproberen met je bank terwijl je nog in de VS bent, om te zien of ze bezwaar hebben.

Maar er zijn VPN's en VPN's, en sommige zijn misschien acceptabeler voor je bank dan andere: ik zou diepgaand onderzoek doen naar specifieke VPN's voordat ik er een gebruik voor serieuze zaken als bankieren. Dit is bijvoorbeeld een recente studie over het eigendom van VPN-bedrijven. Het is niet definitief en misschien heeft de TTP zijn eigen agenda, maar het is in ieder geval tot nadenken stemmend. Een rode vlag, als het ware.

HTH
Heel erg bedankt voor uw input - de PAYG SIM met roaming in een dual SIM-telefoon klinkt geweldig - dat is een handige manier om dit probleem aan te pakken. Laat me ook de @FA-opties controleren die mijn banken toestaan. Goede 'rode vlag' over de VPN-vraag - ja, dacht altijd dat VPN's het perfecte middel zouden zijn om toegang te krijgen tot gebruikersnamen/wachtwoorden. Dus mobiel blijven is misschien de beste optie.

Ik heb ook ontdekt dat een biometrische/vingerafdruk login binnen een banking app in sommige gevallen geen 2FA vereist.

#8 ·
1. We gebruiken physicaladdress.com. De basisversie werkt voor ons, bevat een flink aantal enveloppen en scans, en hun doorstuurtarieven zijn erg laag.

2. We gebruiken Google Voice. Het werkt voor alles wat we hebben, en dat al ongeveer 13 jaar. Uw instellingen vinden het misschien niet leuk, maar de onze maken zich er niet druk om. Veel mensen lijken Tello te gebruiken voor ongeveer $5/maand, maar we hebben het niet nodig gehad. Ultra PAYGO werkt ook voor ongeveer $3/maand.

3. We gebruiken een VPN om in te loggen op onze banken/brokerages.
Bedankt voor de vele tips en de aanbeveling voor postdoorzending. Ik heb de site bekeken en niet veel info gezien over 'fysieke postdoorzending naar het buitenland'. Mag ik vragen wat ze in rekening brengen voor postdoorzending, bijvoorbeeld voor een 'nieuwe creditcard/vernieuwde kaart'-envelop - voor het geval u zo'n geval heeft.

Ja, ik heb ook aan de Google Voice-optie gedacht - is dit met een gratis persoonlijk of zakelijk account?

#4 ·
Er zijn oplossingen voor alle problemen die door de OP zijn geïdentificeerd en die vandaag werken, maar ze werken mogelijk niet meer in de toekomst.

1. Maak een account aan bij een postverwerker in een staat zonder inkomstenbelasting. Ik gebruik en beveel sbimailservice.com aan, gevestigd in Florida. Het adres dat u krijgt, ziet eruit als een Amerikaans adres, maar de bank of broker kan gemakkelijk vaststellen dat het adres een Commercial Mail Receiver Account is. Ze doen die controle echter zelden of nooit.
2. Wijzig onmiddellijk uw geregistreerde adres bij al uw banken en brokers in het adres van de CMRA, voordat u verhuist. Op die manier kunt u, als de adreswijziging een vraag oproept, nog steeds een energierekening verstrekken, maar de instellingen zullen waarschijnlijk geen vragen stellen.
3. Maak terwijl u nog in de VS bent een (gratis) Google Voice-account aan met uw Amerikaanse mobiele telefoon. De meeste banken zijn bereid OTP-berichten te verzenden via de sms-dienst van GV, maar sommige niet. Het is mogelijk om een GV-account te openen nadat u naar het buitenland bent verhuisd, maar het is gemakkelijker als u er nog bent.
4. Open een account bij State Department Federal Credit Union, sdfcu.org. Dit is de enige bank/credit union waarvan ik weet dat ze bereid is een account te openen voor een Amerikaanse staatsburger in het buitenland. U bent nog geen expat, dus het zal iets gemakkelijker zijn om het te openen als een Amerikaanse inwoner, maar in de toekomst hoeft u niet bang te zijn dat ze uw account sluiten als ze ontdekken dat u in het buitenland woont.
5. Vergeet VPN's, ze verbergen uw echte locatie niet voor een bank die er echt in geïnteresseerd is om te weten waar u zich bevindt. De effectieve oplossing om een digitale aanwezigheid in de VS te simuleren, is het gebruik van een eigen Virtual Private Server die draait in een van de clouddiensten, bijvoorbeeld Google Cloud Services, Amazon Web Services, Microsoft Azure of andere. Dit geeft u uw eigen Windows- of Linux-server met een echt Amerikaans ip-adres. Om toegang te krijgen tot uw bank- of brokerage-account, logt u in op uw VPS en opent u van daaruit een browser en logt u in op de financiële instelling. Met ons gebruiksniveau betalen we meestal ongeveer $ 25 per maand. Na elk gebruik sluiten we de VPS af om de kosten laag te houden. We gebruiken Google Cloud Services. Er zijn goedkopere alternatieven, maar ik zou ze onze gegevens niet toevertrouwen.
6. Als u bijvoorbeeld geld opneemt van een brokerage, laat het geld dan afleveren bij een van uw Amerikaanse banken en doe dan een Wise-overboeking van die bank naar uw buitenlandse bank.

U moet een paar banken/credit unions en creditcardaanbieders hebben. We hebben vier Amerikaanse creditcards die geen transactiekosten in het buitenland in rekening brengen.

Omdat u inlogt op uw financiële accounts vanaf uw VPS in een serverfarm, moet u daar een wachtwoordbeheerder installeren om uw account te beschermen. We gebruiken en bevelen 1Password.com aan.

Door deze methoden nauwgezet te gebruiken om toegang te krijgen tot onze Amerikaanse banken en brokers, hebben we onze middelen de afgelopen tien jaar zonder problemen vanuit het buitenland kunnen beheren.

Succes.

#9 ·
Er zijn oplossingen voor alle problemen die door de OP zijn geïdentificeerd en die vandaag werken, maar ze werken mogelijk niet meer in de toekomst.

1. Neem een ​​account met een postverwerker in een staat zonder inkomstenbelasting. Ik gebruik en beveel sbimailservice.com aan, gevestigd in Florida. Het adres dat u krijgt, ziet eruit als een Amerikaans straatadres, maar de bank of broker kan gemakkelijk vaststellen dat het adres een Commercial Mail Receiver Account is. Ze voeren die controle echter zelden of nooit uit.
2. Wijzig onmiddellijk uw geregistreerde adres bij al uw banken en brokers in het CMRA-adres, voordat u verhuist. Op die manier kunt u, als de adreswijziging een vraag oproept, nog steeds een energierekening verstrekken, maar de instellingen zullen waarschijnlijk geen vragen stellen.
3. Maak terwijl u nog in de VS bent een (gratis) Google Voice-account aan met uw Amerikaanse mobiele telefoon. De meeste banken zijn bereid om OTP-berichten te verzenden via de sms-dienst van GV, maar sommige niet. Het is mogelijk om een ​​GV-account te openen nadat u naar het buitenland bent verhuisd, maar gemakkelijker als u er nog bent. Wijzig uw geregistreerde telefoonnummer bij uw financiële instellingen in uw nieuwe GV-nummer.
4. Open een account bij State Department Federal Credit Union, sdfcu.org. Dit is de enige bank/credit union waarvan ik weet dat deze bereid is een account te openen voor een Amerikaanse burger in het buitenland. U bent nog geen expat, dus het zal wat gemakkelijker zijn om het te openen als inwoner van de VS, maar in de toekomst hoeft u niet bang te zijn dat ze uw account sluiten als ze ontdekken dat u in het buitenland woont.
5. Vergeet VPN's, ze verbergen uw echte locatie niet voor een bank die er echt in geïnteresseerd is om te weten waar u zich bevindt. De effectieve oplossing om een ​​digitale aanwezigheid in de VS te simuleren, is het gebruik van een eigen Virtual Private Server die draait in een van de clouddiensten, bijvoorbeeld Google Cloud Services, Amazon Web Services, Microsoft Azure of andere. Dit geeft u uw eigen Windows- of Linux-server met een echt Amerikaans IP-adres. Om in te loggen op uw bank- of brokerage-account, logt u in op uw VPS en opent u van daaruit een browser en logt u in op de financiële instelling. Met ons gebruiksniveau betalen we meestal ongeveer $ 25 per maand. Na elk gebruik sluiten we de VPS af om de kosten laag te houden. We gebruiken Google Cloud Services. Er zijn goedkopere alternatieven, maar ik zou ze onze gegevens niet toevertrouwen.
6. Als u bijvoorbeeld geld opneemt van een brokerage, laat het geld dan afleveren bij een van uw Amerikaanse banken en doe dan een Wise-overboeking van die bank naar uw buitenlandse bank.

De enige Amerikaanse entiteit die uw fysieke adres vereist, is de Social Security Administration. Zelfs de IRS vereist het niet.

U moet een paar banken/credit unions en creditcardaanbieders hebben. We hebben vier Amerikaanse creditcards die geen transactiekosten in het buitenland of jaarlijkse kosten in rekening brengen.

Omdat u vanaf uw VPS in een serverfarm inlogt op uw financiële accounts, moet u daar een wachtwoordbeheerder installeren om uw accounts te beschermen en de beste praktijken voor wachtwoordgebruik volgen. We gebruiken en bevelen 1Password.com aan.

Door deze methoden nauwgezet te gebruiken om toegang te krijgen tot onze Amerikaanse banken en brokers, zijn we in staat geweest om onze middelen de afgelopen tien jaar zonder problemen vanuit het buitenland te beheren.

Succes.
Heel erg bedankt voor deze uitgebreide lijst met tips! Ik heb de State Department Federal Credit Union, sdfcu.org, gecontroleerd, maar helaas lijkt het erop dat ik niet in aanmerking kom om lid te worden op basis van hun criteria, maar ik denk dat een aantal van mijn Amerikaanse banken, creditcards zonder transactiekosten in het buitenland en ook Wise die kloof zouden kunnen opvullen.

Goed om te weten over het VPS/VPN-onderscheid - daar was ik niet van op de hoogte, dus dit is ook nuttig.

U vermeldt dat de enige Amerikaanse entiteit die een fysiek postadres vereist, de Social Security Administration zou zijn. Zouden ze akkoord gaan met een buitenlands adres of zou dit in de toekomst tot problemen kunnen leiden? Een andere vraag in deze lijn zou zijn: is er een verschil in het laten gaan van de social security-uitkeringen naar een Amerikaanse bankrekening of rechtstreeks naar een buitenlandse bankrekening?

#5 ·
Bij het plannen van onze verhuizing naar Frankrijk komt de vraag op of we onze Amerikaanse bankrekeningen en Amerikaanse creditcards open en actueel moeten houden terwijl we in Frankrijk wonen.

Door een aantal threads op dit forum te lezen, raden de meeste mensen aan om de bank niet te vertellen dat je in het buitenland woont, maar dan komt de vraag hoe je bijvoorbeeld nieuwe creditcards kunt ontvangen zodra ze verlopen, wat meestal vereist dat je een niet-postbusadres in de VS hebt.

1. Er lijken een aantal externe diensten in de VS te zijn die een 'echt' adres in de VS aanbieden met postverzendservices. Zouden deze voldoende zijn en zijn er aanbevelingen?

2. Met betrekking tot bankrekeningen wordt het 2-staps verificatieproces soms genoemd als een hindernis, omdat het een echt Amerikaans telefoonnummer vereist. Zijn er workarounds?

3. Online toegang wordt soms ook beschreven als 'twijfelachtig', omdat als de bank detecteert dat een bankrekening wordt benaderd via een IP-adres uit het buitenland, dit ook enkele rode vlaggen kan oproepen. Is een VPN nog steeds een goede optie daartegen?

We vragen ons af wat ieders ervaring is met betrekking tot deze vragen en of er aanbevelingen zijn voor specifieke diensten of andere geteste en haalbare benaderingen?

Je hebt brokerage-accounts niet genoemd, maar als je op Reddit zit, kun je anoniem vragen stellen op het officiële account van het bedrijf daar. De mijne heeft blijkbaar meer beperkingen voor Amerikaanse burgers in Frankrijk dan voor sommige andere Europese landen. Je weet in ieder geval wat je kunt verwachten als je betrapt wordt.

Ook, als datapunt, heb ik nog nooit problemen gehad met het laten versturen van een nieuwe of vervangende creditcard naar een Amerikaans postbus. Dat gezegd hebbende, ben ik van plan om een mail-scanservice met een straatadres te gebruiken.

En om te voorkomen dat ik Franse en Amerikaanse sims in en uit een telefoon moet verplaatsen voor 2FA, heb ik een goedkope klaptelefoon gekocht die wifi-bellen heeft, waar ik mijn Amerikaanse nummer zal houden met Tello, zoals anderen hebben aanbevolen.

#10 ·
Je hebt geen brokerage-accounts genoemd, maar als je op Reddit zit, kun je anoniem vragen stellen op het officiële account van het bedrijf daar. De mijne heeft blijkbaar meer beperkingen voor Amerikaanse burgers in Frankrijk dan voor sommige andere Europese landen. Je weet in ieder geval wat je kunt verwachten als je gepakt wordt.

Ook als datapunt: ik heb nog nooit problemen gehad met het laten versturen van een nieuwe of vervangende creditcard naar een Amerikaans postbus. Dat gezegd hebbende, ben ik van plan om een mail-scanservice met een straatadres te gebruiken.

En om te voorkomen dat ik Franse en Amerikaanse sims in en uit een telefoon moet halen voor 2FA, heb ik een goedkope klaptelefoon gekocht die wifi-bellen heeft, waar ik mijn Amerikaanse nummer zal houden met Tello, zoals anderen hebben aanbevolen.
Heel erg bedankt voor weer een perspectief hierop en de Reddit-tip - het is goed om te weten dat er zoveel verschillende paden zijn die naar de top van de berg leiden.

Een vraag over de 'goedkope klaptelefoon met wifi-bellen' met een Amerikaans telefoonnummer. In het geval van wifi-bellen - zou men dan een telefoongesprek moeten aanvragen naar de klaptelefoon voor de 2FA of zou 2FA-tekst/sms naar dit nummer ook betrouwbaar werken?

#11 ·
Een andere suggestie over 2FA is om te kijken of de banken/diensten die u gebruikt authenticatie via een Authenticator-app toestaan (Microsoft heeft er een die ik gebruik, aangezien deze vereist is voor waar ik werk, en ik heb er een paar andere dingen aan toegevoegd, zoals login.gov en Booking.com)
Bedankt voor weer een geweldige tip - ik zag dat er een Google Authenticator-app is, een van Microsoft en vele anderen. Zou de info voor banken, bijvoorbeeld welke Authenticator-app ze accepteren, onder de 'Beveiliging'-instellingen staan?

#16 ·
Zeer goede adviezen, allemaal, dus om mijn $0,02 toe te voegen, voor een draad die er nu en misschien in de toekomst nuttig uitziet:

- er zijn financiële instellingen die mogelijk geen sms'jes sturen naar GV-nummers, maar je kunt daarvoor de terugbelfunctie gebruiken (spraakoproepen om de pincode te krijgen, als iemand zich herinnert wat dat is 😁), als een eigen mobiele app niet beschikbaar is als 2FA.

- een VPN-oplossing werkt mogelijk niet met ENKELE exit points in de VS, maar voor VPN-providers met een grote footprint zullen er altijd exit points zijn die niet volledig zijn uitgesloten. Je hoeft alleen maar verschillende exit points te proberen, en er zal wel iets werken. Ook: in sommige scenario's biedt een zogenaamde obfuscatieconfiguratie in de VPN (werkt alleen met het OpenVPN-protocol, niet met wireguard - zorg ervoor dat je dat kiest) een andere "hop" (een proxy), wat kan helpen om het VPN-gebruik verder te verbergen.

- een VPS (zoals iemand eerder suggereerde) is een geweldige oplossing, maar als je de moeite neemt om er een te configureren, kun je hem net zo goed instellen met je eigen tunnel/VPN, zodat je hem voor al je apparaten kunt gebruiken als US exit point, in plaats van alleen in te loggen om een lokaal geïnstalleerde browser te gebruiken. VOORAL omdat het gebruik van een mobiele app nog steeds een US-verbinding vereist, niet alleen de browsertoegang. Opmerking hierover: sommige cloud exit points (AWS, Google, Azure, etc.) kunnen nog steeds worden geblokkeerd door sommige financiële instellingen - YMMV

#17 ·
- Een VPS (zoals iemand eerder suggereerde) is een geweldige oplossing, maar als je de moeite neemt om er een te configureren, kun je hem net zo goed instellen met je eigen tunnel/VPN, zodat je hem voor al je apparaten kunt gebruiken, als US exit point, in plaats van alleen in te loggen om een lokaal geïnstalleerde browser te gebruiken. VOORAL omdat het gebruik van een mobiele app nog steeds een US-verbinding vereist, niet alleen de browsertoegang. Opmerking hierover: sommige cloud exit points (AWS, Google, Azure, etc.) kunnen nog steeds worden verboden door sommige financiële instellingen - YMMV
Sommige VPS'en rekenen per minuut uptime, bijvoorbeeld Google Cloud Service, terwijl sommige van de andere, goedkopere services een vast tarief rekenen om 24/7 te draaien. Voor GCS is de manier om de kosten laag te houden, om hem alleen op te starten wanneer dat nodig is. In dat geval zou de VPS niet geschikt zijn voor je eigen VPN-server. Aan de andere kant, als je geen Windows-omgeving nodig hebt, kun je een VPN-server instellen op een goedkope Linux-server, zelfs bij de duurdere providers zoals Google en Amazon. Ik draai zo'n VPN-server 24/7 op Amazon Web Services voor ongeveer $5 per maand. De VPS is vooral handig als je Windows-apps moet draaien.

#18 ·
U vermeldt dat de enige Amerikaanse entiteit die een fysiek postadres vereist, de Social Security Administration zou zijn. Zouden ze akkoord gaan met een buitenlands adres of zou dit tot problemen kunnen leiden? Een andere vraag in deze lijn zou zijn: is er een verschil in het laten gaan van de social security-uitkeringen naar een Amerikaanse bankrekening of rechtstreeks naar een buitenlandse bankrekening?
Er is een iets andere procedure voor het doen van buitenlandse directe stortingen voor US SS. Het geld gaat naar een FBU (Federal Benefits Unit) bij het betreffende Amerikaanse consulaat (hier in Frankrijk, Parijs), waar het bedrag ineens wordt omgewisseld voor het juiste bedrag in lokale valuta (d.w.z. euro's) en stortingen rechtstreeks op uw lokale bankrekening worden gedaan. U krijgt geen overzicht van de wisselkoers of de bijbehorende overboekingskosten, maar de directe storting gebeurt zonder dat de ontvangende bank een overboekingskosten in rekening brengt (zoals het geval zou zijn bij internationale bankoverschrijvingen of -opdrachten). Het is een beetje onhandig omdat u niet elke maand hetzelfde eurobedrag krijgt, maar het is een goede manier om de wisselkoersschommelingen te volgen.
Er zijn twee Costco-winkels in Frankrijk (beide in de regio Parijs), dus een Costco Citi Visa zou verkrijgbaar moeten zijn.
Ik geloof niet dat Costco France een creditcard aanbiedt. De bankwetgeving hier is heel anders dan in de VS, en hier zijn vrijwel alle "bankkaarten" gekoppeld aan een specifieke bankrekening en functioneren als pinpassen. Maar aan de andere kant kost een Costco-lidmaatschap hier slechts 36 € (en ik hoor dat Costco in de VS de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage gaat verhogen). Ik neem aan dat u zich kunt aanmelden voor de Amerikaanse Costco-kaart voordat u verhuist - maar dan moet u uw kosten daarop in US$ betalen en dus constant de wisselkoers in de gaten houden.

#19 ·
Ik geloof niet dat Costco Frankrijk een creditcard aanbiedt. De bankwetgeving hier is heel anders dan in de VS, en hier zijn vrijwel alle "bankkaarten" gekoppeld aan een specifieke bankrekening en functioneren als debetkaarten.
Interessant; ik wist niet dat het Costco-lidmaatschap landspecifiek was. Mijn bezoeken aan Costco's in het VK en Frankrijk voelden erg aan als die in de VS.

#20 ·
Oh, voor zover ik weet, is uw Costco-kaart overal ter wereld geldig waar een Costco is. Het is alleen zo dat de Costco's in verschillende landen mogelijk niet dezelfde diensten aanbieden. Het grootste voorbeeld is dat u hier in Frankrijk geen Costco-producten online kunt bestellen. (Ik denk dat dat daar "Costco direct" heet.) Ook de auditieve en visuele diensten kunnen verschillen, vanwege de verschillende regelgeving in elk land.

#24 ·
Even terug naar de VPN-vraag bij het openen van Amerikaanse banken vanuit het buitenland. Zou het gebruik van de VPN-service van Norton 360 veiliger of 'compatibeler' zijn?
Zoals ik al eerder aangaf, als de bank Deep Packet Inspection gebruikt, wat ze waarschijnlijk wel doen, tenzij ze nalatig zijn, kunnen ze detecteren dat u een VPN gebruikt en de verbinding op die basis blokkeren. Daarom heeft u een VPS nodig.

#29 ·
Mijn inkomen komt uit een niet-EU-land, maar niet uit de VS, en mijn Franse bank heeft NOOIT kosten in rekening gebracht voor Wise-overboekingen.
Weet je zeker dat ze het zouden melden? Ik heb bankoverschrijvingen en Wise-overboekingen naar mijn CA-account gedaan. Er wordt nooit een bedrag in rekening gebracht, maar ze vertelden me in eerste instantie dat het ontvangen van buitenlandse overboekingen me 10 euro per keer zou kosten.

#30 ·
Ik zit bij Crédit Agricole en ze hebben het altijd gerespecteerd. Ik gebruikte voorheen XE.com, dat was voornamelijk voor grotere overschrijvingen, en ook toen rekende CA geen kosten. Ik geloof niet dat een Franse bank kosten in rekening brengt voor dergelijke overschrijvingen, ik heb zeker nog nooit gehoord dat iemand problemen had.

#32 ·
Bankoverschrijvingen binnen de EU zijn grotendeels kosteloos voor het verzenden of ontvangen. Bankoverschrijvingen van buiten de EU kosten meestal 10 of 20 euro voor ontvangst bij uw Franse bank, plus eventuele wisselkoerskosten. Wise-overschrijvingen van hun "lokale" bank (d.w.z. in België) naar uw Franse bank (meestal als een SEPA-overboeking) worden beschouwd als een EU-conforme SEPA-transactie.

#39 ·
Tenzij u zeer grote bedragen internationaal overmaakt, kunt u overwegen om naar Wise (voorheen Transferwise) te kijken voor internationale bankdiensten. Ze "doen" helemaal geen cheques (uitgeven of ontvangen), maar voor internationale overschrijvingen en valutawisseling werken ze echt goed - en u kunt "lokale" bankdocumentatie (rekeningnummers, IBAN- en ACH-codes) krijgen voor US$, euro's, GBP en andere valuta's als dat nodig is.

#41 ·
Nee. Pakketten die via een proxyserver worden gerouteerd, kunnen als zodanig worden gedetecteerd door Deep Packet Inspection. Een VPS die op een Amerikaanse server wordt gehost, is hetzelfde als een laptop in de VS hebben, behalve dat het IP-adres voor de VPS een commercieel IP-adres is, geen residentieel IP-adres. Het enige equivalent van een VPS zou zijn om uw laptop te laten hosten door een vriend in de VS terwijl u in Frankrijk bent, maar een VPS is goedkoper en beter beheersbaar.

#42 ·
Bedankt voor de verduidelijking en opmerkingen - zeer gewaardeerd.

De VPS-oplossing die u beschrijft - is dit equivalent aan 'Windows Desktop VPS' aangeboden door bijvoorbeeld vps-mart, waar u op afstand toegang hebt tot een Windows desktop instance via Remote Desktop Connection?

#43 ·
Bedankt voor de verduidelijking en opmerkingen - zeer gewaardeerd.

De VPS-oplossing die u beschrijft - is dit equivalent aan 'Windows Desktop VPS' aangeboden door bijvoorbeeld vps-mart waar u op afstand toegang hebt tot een Windows desktop instance via Remote Desktop Connection?
Ja, maar zorg er natuurlijk voor dat het in de VS wordt gehost. Houd er ook rekening mee dat u deze VPS niet 24/7 hoeft te laten draaien zoals een e-commerce website. U kunt hem gewoon opstarten wanneer u hem nodig heeft en daarna afsluiten. Sommige van de goedkopere cloudservers rekenen een vast tarief per maand, dus als u hem 24/7 laat draaien, loopt uw rekening niet op. Anderen, waaronder Google Cloud Service, die ik gebruik, rekenen per minuut. Ik koos voor GCS omdat ik de beveiligingsbeheerstandaarden van Google meer vertrouw dan die van de goedkope leveranciers. Uiteindelijk zult u wachtwoorden invoeren in financiële accounts op uw nieuwe VPS, en een onderbetaalde en ontevreden systeembeheerder zou mogelijk malware kunnen installeren zonder dat u het weet om uw inloggegevens te bemachtigen, daarom moet u een wachtwoordbeheerder gebruiken. vps-mart.com biedt pakketten aan voor minder dan $5 per maand, dus ze vallen zeker in de categorie goedkope aanbieders. Afgezien van die veronderstelling heb ik geen negatieve informatie over de beveiligingsstandaarden van vps-mart.com.

Ter vergelijking: ik gebruik mijn GCS VPS ongeveer een half uur per dag. Op alle andere momenten staat de VPS uit. Kost me meestal ongeveer $28 per maand. Microsoft Azure biedt een VPS-service met een vaste prijs en Microsoft heeft goede beveiligingsstandaarden. Ik kon geen Azure-account openen, omdat ik al in het buitenland woonde, maar wel een Amerikaanse creditcard gebruikte, wat een rode vlag was voor MS. Als u een Azure-account zou openen voordat u weggaat, kunt u het daarna mogelijk openhouden.

Tel de kosten van een CMRA op, bijvoorbeeld, en er zijn zeker kosten verbonden aan het simuleren van een Amerikaanse aanwezigheid.

#45 ·
Ik heb één server op Google Cloud Service en één op MS Azure om te testen hoe de kosten, bruikbaarheid en functionaliteit zich verhouden.
Als je van plan bent om te testen voor een eventuele verhuizing naar Europa, waarom zou je dan niet een aantal EU-oplossingen met Amerikaanse aanwezigheid toevoegen, zoals OVHCloud en Hetzner? Ze zouden goedkoper moeten zijn dan AWS of Azure (heb GCP nog nooit gebruikt, dus weet het niet zeker).

#53 ·
Trouwens, ik was toevallig wat navraag aan het doen bij mijn bank hier in de VS (BMO, ook bekend als Bank of Montreal) en vroeg voor de grap of ze klanten ondersteunden die naar het buitenland verhuisden. Ze zeiden natuurlijk, geen probleem (wat ik hoopte, aangezien ze al een internationale bank zijn), hoewel ze 3% kosten in rekening brengen voor pinpas transacties uit het buitenland. Dus beschouw dat als een anekdotisch bewijs voor een andere Amerikaanse bank die nuttig zou kunnen zijn. Ik denk dat ik het zeker zal weten als ik ga verhuizen (wat waarschijnlijk eind zomer 2026 zal zijn).

#54 ·
BTW, I happened to be doing some inquiries with my bank here in the US (BMO aka Bank of Montreal) and just for the heck of it asked if they supported customers moving overseas. They said sure, no problem...
Bedankt voor het delen van deze info - dat is zeker interessant. Ik heb vandaag ook een bericht naar BMO gestuurd met dezelfde vraag - dus laten we kijken hoe ze reageren...

#57 ·
Bij het plannen van onze verhuizing naar Frankrijk komt de vraag op of we onze Amerikaanse bankrekeningen en Amerikaanse creditcards open en actueel kunnen houden terwijl we in Frankrijk wonen.

Door een aantal threads op dit forum te lezen, raden de meeste mensen af om de bank te vertellen dat je in het buitenland woont, maar dan komt de vraag hoe je bijvoorbeeld nieuwe creditcards kunt ontvangen zodra ze verlopen, wat meestal vereist dat je een niet-postbusadres in de VS hebt.

1. Er lijken een aantal diensten van derden in de VS te zijn die een 'echt' adres in de VS aanbieden met doorstuurservices. Zouden deze voldoende zijn en zijn er aanbevelingen?

3. Online toegang wordt soms ook beschreven als 'twijfelachtig', want als de bank detecteert dat er via een IP-adres uit het buitenland toegang wordt verkregen tot een bankrekening, kan dit ook wat rode vlaggen oproepen. Is een VPN nog steeds een goede optie daartegen?

5 jaar geleden sloot BOA mijn rekening van 50 jaar (verschillende banken kochten op tot totaal BOA), hoe dan ook en ik was met pensioen in Thailand. Maar ik kwam erachter over de State Department Federal Credit Union (sdfcu.org) die niet voor overheidsmedewerkers of mensen van het ministerie van Buitenlandse Zaken is, maar voor elke Amerikaan en men heeft geen Amerikaans telefoonnummer of adres nodig. De bank geeft een lijst van organisaties waar men gemakkelijk lid van kan worden en opent dan een full service rekening met creditcards etc. Ze adverteren ook WISE voor het verzenden van geld naar het buitenland, evenals het gebruik van de bank zelf voor die service die ik al 5 jaar zonder problemen gebruik. Hun cc fraude-eenheid is altijd alert op vreemde kosten en adviseert me onmiddellijk voorafgaand aan de betaling, dus is altijd zeer alert. Ikzelf ben lid geworden van American Citizens Abroad (ACA) en als je eenmaal een account hebt, hoef je geen lid meer te zijn van die organisatie, want lidmaatschap is alleen nodig om een account te OPENEN. Wat betreft liegen over adres etc., vanwege FATCA-regels, vult men het formulier in bij hun buitenlandse bank, en samen met het FATCA-formulier waarin staat dat je Amerikaan bent of niet, moet je IRS-formulier 7 invullen dat je ondertekent dat het adres dat je op dat formulier hebt gezet correct is, dus je moet eerlijk zijn en met de SDFCU kun je die buitenlandse rekening zonder problemen hebben. IMHO is het in ieder geval het beste om altijd legaal te blijven.

#62 ·
5 jaar geleden sloot BOA mijn rekening van 50 jaar (verschillende banken werden overgenomen tot totaal BOA), hoe dan ook en ik was met pensioen in Thailand. Maar ik hoorde van de State Department Federal Credit Union (sdfcu.org) die niet voor overheidsmedewerkers of medewerkers van het ministerie van Buitenlandse Zaken is, maar voor elke Amerikaan en men heeft geen Amerikaans telefoonnummer of adres nodig. De bank geeft een lijst met organisaties die men gemakkelijk kan joinen en opent dan een full service account met creditcards etc. Ze adverteren ook met WISE voor het verzenden van geld naar het buitenland en het gebruik van de bank zelf voor die service, die ik al 5 jaar zonder problemen gebruik. Hun cc fraude unit is altijd alert op vreemde kosten en adviseert me onmiddellijk voor de betaling, dus is altijd erg alert. Ikzelf ben lid geworden van American Citizens Abroad (ACA) en als je een account hebt, is me verteld dat je het lidmaatschap van die organisatie niet hoeft voort te zetten, want lidmaatschap is alleen nodig om een account te OPENEN. Wat betreft liegen over adres etc, vanwege FATCA regels, vult men het formulier in bij hun buitenlandse bank, en samen met het FATCA formulier waarin staat dat je wel of geen Amerikaan bent, moet je IRS formulier 7 invullen waarin je ondertekent dat het adres dat je op dat formulier hebt gezet correct is, dus je moet eerlijk zijn en met de SDFCU kun je die buitenlandse rekening zonder problemen hebben. IMHO is het sowieso het beste om altijd legaal te blijven.
Bedankt voor nog een stem van vertrouwen voor de State Department Federal Credit Union (sdfcu.org) ...

#58 ·
Bij het plannen van onze verhuizing naar Frankrijk komt de vraag naar voren of we onze Amerikaanse bankrekeningen en Amerikaanse creditcards open en actueel kunnen houden terwijl we in Frankrijk wonen.

Door een aantal threads op dit forum te lezen, raden de meeste mensen aan om de bank niet te vertellen dat je in het buitenland woont, maar dan komt de vraag hoe je bijvoorbeeld nieuwe creditcards kunt ontvangen zodra ze verlopen, wat meestal vereist dat je een niet-postbusadres in de VS hebt.

1. Er lijken een aantal externe diensten in de VS te zijn die een 'echt' adres in de VS aanbieden met doorstuurservices. Zouden deze voldoende zijn en zijn er aanbevelingen?

3. Online toegang wordt soms ook beschreven als 'twijfelachtig', want als de bank detecteert dat er toegang is tot een bankrekening via een IP-adres uit het buitenland, kan dit ook enkele rode vlaggen opleveren. Is een VPN nog steeds een goede gok daartegen?

Ik reis 6 maanden per jaar buiten de VS. Mijn provider heeft "WiFi Calling". Hiermee ontvang ik alle oproepen of sms'jes alsof ik in de VS ben. Uw kosten zijn uw maandelijkse telefoonrekening.

Pas op, wanneer een bank, brokerage, etc. ontdekt dat u niet langer in de VS woont, kunnen/zullen ze uw rekeningen bevriezen. Als dit gebeurt, moet u waarschijnlijk terugkeren naar de VS en een filiaal van uw bank bezoeken.

Ik heb nog nooit problemen gehad met online toegang met meer dan een half dozijn banken en brokers. Dat gezegd hebbende, om de 6 maanden ben ik terug in de States, dus misschien als ze detecteren dat u nooit terugkeert naar de States, zullen ze u markeren.

Het is niet ongebruikelijk dat bedrijven detecteren dat u een VPN gebruikt. Veel van de streamingdiensten (Disney, Netflix, Amazon, etc.) detecteren dat u een VPN probeert te gebruiken. Ik vermoed dat banken dat ook doen.

Het is beter om een bank/broker te vinden die het niet erg vindt als u in het buitenland woont. Er zijn er nu minder van, sinds 9/11, omdat de federale overheid het de banken lastig heeft gemaakt om dit soort spaarders te hebben. Maar er zijn er nog steeds een paar. Ik geloof dat Charles Schwab (betaalrekening/spaarrekening/brokerage) er een van is. Plus ze vergoeden buitenlandse geldautomaatkosten! Maar zelfs zij kunnen het soort investeringen dat u kunt hebben beperken - beleggingsfondsen zijn vaak problematisch.

Ten slotte, als u in Frankrijk woont, is de kans groot dat u belastingplichtig wordt. U moet AL uw Amerikaanse bezittingen aangeven bij de Franse overheid. Geen gratis lunch! :)

#61 ·
Ik reis 6 maanden per jaar buiten de VS. Mijn provider heeft "WiFi Calling". Hiermee ontvang ik alle oproepen of sms'jes alsof ik in de VS ben. Uw kosten zijn uw maandelijkse telefoonrekening.

Wees gewaarschuwd, wanneer een bank, brokerage, etc. ontdekt dat u niet langer in de VS woont, kunnen/zullen ze uw rekeningen bevriezen. Als dit gebeurt, moet u waarschijnlijk terugkeren naar de VS en een filiaal van uw bank bezoeken.

Ik heb nog nooit problemen gehad met online toegang bij meer dan een half dozijn banken en brokers. Dat gezegd hebbende, ik ben elke 6 maanden terug in de Staten, dus misschien als ze detecteren dat u nooit terugkeert naar de Staten, zullen ze u markeren.

Het is niet ongewoon dat bedrijven detecteren dat u een VPN gebruikt. Veel van de streamingdiensten (Disney, Netflix, Amazon, etc.) detecteren dat u een VPN probeert te gebruiken. Ik vermoed dat banken dat ook doen.

Het is beter om een bank/broker te vinden die het niet erg vindt als u in het buitenland woont. Er zijn er nu minder van, sinds 9/11, omdat de federale overheid het voor de banken lastig heeft gemaakt om dit soort spaarders te hebben. Maar er zijn er nog steeds een paar. Ik geloof dat Charles Schwab (betaalrekening/spaarrekening/brokerage) er een van is. Plus ze vergoeden buitenlandse pinautomaatkosten! Maar zelfs zij kunnen het soort investeringen dat u kunt hebben beperken - beleggingsfondsen zijn vaak problematisch.

Tot slot, als u in Frankrijk woont, is de kans groot dat u fiscaal inwoner wordt. U moet AL uw Amerikaanse bezittingen aangeven bij de Franse overheid. Geen gratis lunch! :)
Hartelijk dank voor uw waardevolle feedback - het is altijd goed om wat ervaringen uit de praktijk op te doen om van te leren.

#66 ·
Succes met de Federal Benefits Unit in Parijs voor de sociale zekerheid. Ik wou dat ik mijn Amerikaanse adres had gebruikt toen ik me meer dan 3 maanden geleden aanmeldde. In plaats daarvan gebruikte ik het adres in Frankrijk, dus mijn aanvraag werd doorgestuurd naar het kantoor in Parijs, waar het stil is gebleven. Nu is ook Medicare opgehouden, dus het lijkt erop dat ik zonder ziektekostenverzekering zal zitten. Gebruik misschien een Amerikaans adres als u zich aanmeldt voor sociale zekerheid of Medicare.

#73 ·
Veel succes met de Federal Benefits Unit in Parijs voor de Social Security. Ik wou dat ik mijn Amerikaanse adres had gebruikt toen ik meer dan 3 maanden geleden een aanvraag indiende. In plaats daarvan gebruikte ik het adres in Frankrijk, dus mijn aanvraag werd doorgestuurd naar het kantoor in Parijs, waar het radiostilte is. Nu loopt Medicare ook vertraging op, dus het lijkt erop dat ik zonder ziektekostenverzekering zal zitten. Gebruik misschien een Amerikaans adres als je Social Security of Medicare aanvraagt.
Bedankt voor het delen van je ervaring. De beslissing welk adres (buitenlands of Amerikaans adres) je aan de verschillende instanties en instellingen moet doorgeven, kan behoorlijk hoofdpijn veroorzaken, denk ik. Hoe meer je erover nadenkt, hoe moeilijker het lijkt om de juiste keuze te maken.

Bedankt voor het delen van je ervaring - dit is erg nuttig. Ik hoop dat alles snel voor je opklaart!

#67 ·
Meestal, wanneer u zich voor het eerst aanmeldt voor uw SS-uitkeringen, hoort u pas iets totdat ze volgens schema arriveren. Is er een reden dat u zich aanmeldt voor Medicare Part B terwijl u in Frankrijk woont, aangezien u ze niet kunt gebruiken als u niet in het land bent? Bent u van plan om vaak naar de VS terug te keren?

#68 ·
Ik geloof niet dat de Social Security uit de lucht komt vallen, aangezien ze niet om informatie over directe storting hebben gevraagd, dus ik weet niet zeker waar ze het zouden storten. Misschien sturen ze gewoon een cheque op de ouderwetse manier? Medicare Part B heeft boetes voor uitstel, dus het is een evenwichtsoefening om die boetes af te wegen tegen het onbekende van wanneer, of überhaupt, terug te keren naar de VS in de toekomst. Veel variabelen om over na te denken.

#69 ·
Ik geloof niet dat de Social Security uit de lucht komt vallen, aangezien ze niet om informatie over directe storting hebben gevraagd, dus ik weet niet zeker waar ze het zouden storten. Misschien sturen ze gewoon een cheque op de ouderwetse manier? Medicare Part B heeft boetes voor vertraging, dus het is een evenwichtsoefening om die boetes af te wegen tegen het onbekende van wanneer, of als, terugkeren naar de VS in de toekomst. Veel variabelen om over na te denken.
Informatie over directe storting wordt opgevraagd in het aanvraagformulier zelf - weet u zeker dat u het niet heeft opgenomen? Ik heb dit proces zelf net doorlopen, dus misschien is mijn ervaring nuttig als referentiepunt. Ik heb afgelopen augustus een aanvraag ingediend op de US SSA-site. Ik gebruikte mijn Franse adres, maar vroeg om de uitkeringen op mijn Amerikaanse rekening te storten. De aanvraag werd doorgestuurd naar de Parijse FBU. Ik nam in januari contact met hen op toen ik niets had gehoord en ze antwoordden een paar weken later dat ze achterliepen en dat de op de SSA-website aangegeven verwerkingstijd van dertig dagen verouderd was. Toen kreeg ik in april een interviewoproep van de FBU uit de lucht. Het interview maakt deel uit van het verificatieproces en verliep heel soepel. Een paar weken geleden ontving ik mijn eerste uitkeringsstorting. De FBU-medewerker was erg behulpzaam, ik denk dat ze gewoon onderbezet zijn. Van wat ik heb gelezen, weet ik niet zeker of het proces sneller zou gaan met een Amerikaans adres. Afgezien van het feit dat het even duurde, was het grootste probleem dat ik geen actuele verklaring van geschatte uitkeringen kon genereren voor de verlenging van mijn verblijfskaart - zodra je een aanvraag hebt ingediend, is de verklaring niet meer beschikbaar. Ik had een kopie van het jaar voordat ik de aanvraag indiende, dus die heb ik in plaats daarvan gebruikt.

#70 ·
Hallo,

Je bent de kanarie in de kolenmijn, een paar maanden voor mij, en je bent erg behulpzaam geweest met het delen van je ervaringen. Op dit moment weet ik niet meer of er om informatie over directe storting is gevraagd. Misschien wel. Het is verbazingwekkend dat het van augustus tot mei duurde om uitkeringen te ontvangen. Worden ze bijgewerkt vanaf het moment dat je het oorspronkelijk hebt aangevraagd? Ik ben blij te horen dat ze je uitkeringsstaat van vorig jaar hebben geaccepteerd voor je verlenging. Wat een raar systeem.

#71 ·
Hallo,

U bent de kanarie in de kolenmijn, een paar maanden voor mij, en bent zeer behulpzaam geweest met het delen van uw ervaringen. Op dit moment herinner ik me niet of er om informatie over directe storting is gevraagd. Misschien was dat wel zo. Het is verbazingwekkend dat het van augustus tot mei duurde om uitkeringen te ontvangen. Worden ze bijgewerkt vanaf het moment dat u het oorspronkelijk heeft aangevraagd? Ik ben blij te horen dat ze uw overzicht van vorig jaar hebben geaccepteerd voor uw verlenging. Wat een raar systeem.
Toen ik in januari '24 een aanvraag indiende, gebruikte ik een Frans adres en verstrekte ik mijn Franse bankgegevens. Om de een of andere reden denk ik dat mijn aanvraag naar Baltimore ging en daar tot juli bleef liggen, toen deze werd goedgekeurd. Toen begon het echte plezier. De SSA kon niet bedenken hoe ze de euro's op mijn bankrekening moesten krijgen. Mijn bank bleef het afwijzen. Het kostte hen 4 maanden proberen en fouten maken en urenlang constant zeuren van mij en mijn congresleden totdat de geldstroom op gang kwam.