Bedankt Gary voor je 2 berichten met info van nu 2 gerenommeerde PRA-marketeers en hoewel het nog niet in beton gegoten is, komt het van degenen die ter plekke zijn en die op de hoogte zijn en het gewoon delen met expats.
Of het gebeurt of niet, maakt weinig uit en heeft weinig/geen effect op bestaande SRRV-houders.
Persoonlijk geloof ik dat de PRA eigenlijk individuele gevallen op financieel niveau zou moeten bekijken en niet op een kant-en-klare manier. Wat gaat die expat doen/geven aan onze economie, de gemeenschap, werkgelegenheid, investeringen etc.?
Het lijkt me dat de PRA-criteria van US 800/1000 dollar per maand pensioen BS zijn. Ik noem dat een leven op de armoedegrens, maar zolang ze je aanbetaling vasthouden, ben je welkom.
God, we besteden minimaal P 110 tot 120K per maand aan levensonderhoud, we bezitten alles en kapitaaluitgaven zoals verzekeringen, A/C-vervangingen, nieuwe auto's/fietsen, ziekenhuisrekeningen zijn apart, natuurlijk leven we goed maar niet overdreven en hebben we achteraf gezien kapitaaluitgaven van zo'n P 30/35M in PH tot op heden, exclusief de maandelijkse kosten van levensonderhoud van de afgelopen 6 jaar die waarschijnlijk oplopen tot nog eens P7M.
Hoe dan ook, ik ben blij gebruik te kunnen maken van het zeer genereuze bezoekersvisum.
Proost, Steve.