Expat Forum For People Moving Overseas And Living Abroad banner

Geruchten over SRRV-updates

996 views 13 replies 8 participants last post by  DavStro  
#1 ·
Opgelost.
Ik noem het een gerucht omdat ik dit niet kan vinden op websites van de Filipijnse overheid.

Zelfs als het waar is dat dit het plan van de PRA is, kan het nog steeds niet gebeuren. De Filipijnse Senaat kan bijvoorbeeld haar video bekijken en de wijzigingen niet toestaan.

#8 ·
Hier is weer een man dicht bij de PRA. Als je deze veranderingen niet gelooft, kun je misschien contact opnemen met je maat Byron.
...en "nu heb je een ECC nodig" (dan geen woord meer erover, want hij geeft deze verbijsterende informatie die kritieke informatie vereist zonder enige uitleg die in toekomstige reisplannen is gewijzigd). Geen probleem lol.

#4 ·
Ik heb dit draadje alleen gemaakt om de discussie over de geruchten uit mijn draadje over het overzetten van het SRRV-visum naar een nieuw paspoort op gang te brengen.

Het kan me niet schelen wat dit gerucht is.
Is het waar, is het onwaar?
Het kan me echt niet schelen.

Dus klets erover.
Laat mij buiten de discussie.

#5 ·
Bedankt Gary voor je 2 berichten met info van nu 2 gerenommeerde PRA-marketeers en hoewel het nog niet in beton gegoten is, komt het van degenen die ter plekke zijn en die op de hoogte zijn en het gewoon delen met expats.

Of het gebeurt of niet, maakt weinig uit en heeft weinig/geen effect op bestaande SRRV-houders.

Persoonlijk geloof ik dat de PRA eigenlijk individuele gevallen op financieel niveau zou moeten bekijken en niet op een kant-en-klare manier. Wat gaat die expat doen/geven aan onze economie, de gemeenschap, werkgelegenheid, investeringen etc.?

Het lijkt me dat de PRA-criteria van US 800/1000 dollar per maand pensioen BS zijn. Ik noem dat een leven op de armoedegrens, maar zolang ze je aanbetaling vasthouden, ben je welkom.

God, we besteden minimaal P 110 tot 120K per maand aan levensonderhoud, we bezitten alles en kapitaaluitgaven zoals verzekeringen, A/C-vervangingen, nieuwe auto's/fietsen, ziekenhuisrekeningen zijn apart, natuurlijk leven we goed maar niet overdreven en hebben we achteraf gezien kapitaaluitgaven van zo'n P 30/35M in PH tot op heden, exclusief de maandelijkse kosten van levensonderhoud van de afgelopen 6 jaar die waarschijnlijk oplopen tot nog eens P7M.

Hoe dan ook, ik ben blij gebruik te kunnen maken van het zeer genereuze bezoekersvisum.

Proost, Steve.

#7 · (Edited)
Ik denk dat het een goed idee is om een thread te hebben (bij voorkeur met een neutrale titel) die waarschuwt voor deze (mogelijke) SRRV-wijzigingen. Dit kan mensen helpen om te handelen vóór de komende deadlines!

Misschien is niet alles definitief (en misschien worden sommige dingen nog aangepast, dat weet ik niet), maar meerdere marketeers geven sterke hints dat er wijzigingen aankomen.

Tegen de tijd dat alles op de officiële website staat, kan de tijd voor mensen die de huidige, lagere aanbetaling willen benutten, verstreken zijn.

#12 ·

Nog steeds geen wijziging in de SRRV-storting
Ik sprak met James Brison over de wijzigingen omdat een vriend van mij geĂŻnteresseerd is in de SRRV. Vanaf vandaag, 1 september, stijgen de stortingen voor de Classic 50+ naar respectievelijk $15.000 en $30.000 voor degenen met een pensioen en zonder pensioen.

Ik geloof, maar weet het niet zeker, dat mensen van 40-50 jaar die voor de Classic gaan, een storting van $50.000 zullen betalen als ze geen pensioen hebben, ik kan me niet herinneren wat het is als je wel een pensioen hebt.

James vraagt mijn vriend $600 usd om zijn aanvraag te verwerken. Yikes! Ik ben blij dat ik hem kon gebruiken toen hij gratis was. 🥳 Mijn vriend gebruikt James nog steeds en vindt het prima om de vergoeding te betalen.

#11 ·
Het is interessant, maar wie kent Howard, aangezien de meeste overheidswebsites hier jaren nodig hebben om bijgewerkt te worden... als ze al online zijn. Ik volg de PRA en de SRRV al 14/15 jaar en het is een goede keuze voor velen, vooral voor gekwalificeerde militaire dienst. Wat ik zal aanbieden en OMO is dat deze kosten al meer dan 40 jaar bestaan, dus relatief gezien worden ze elk jaar goedkoper en goedkoper voor nieuwe aanvragers als je rekening houdt met de cumulatieve CPI-stijgingen voor deposito's en kosten. Ik denk niet dat het onredelijk is dat de kosten stijgen, maar het is fijn om te zien dat ze de vetkosten hetzelfde hebben gehouden. Zelfs de standaard express lane kosten voor reguliere visa zijn verdubbeld van P 500 naar P 1.000 en normaal gesproken x 2, maar de reguliere verlengingskosten blijven hetzelfde, voor mensen zoals ik een extra P 6K per jaar... geen probleem. De tijd zal het allemaal uitwijzen. Groeten, Steve.

#14 ·
De nieuwe voorwaarden zijn nu allemaal online beschikbaar.

Op tijd voor de start vandaag.
De lay-out en presentatie van de informatie zijn naar mijn mening echt mooi.

Zoals het eruitziet, is de enige storting die nog steeds hetzelfde is voor de militaire hoffelijkheid boven de 50.

Dit is een interessant punt waar ik me altijd al over heb verbaasd:
"Echtgenoot en kinderen kunnen worden opgenomen als afhankelijken bij de eerste aanvraag of worden toegevoegd nadat de hoofdaanvrager een goedgekeurde SRRVisa heeft."