Expat Forum For People Moving Overseas And Living Abroad banner

Verlies tegen Canada

196 views 3 replies 3 participants last post by  xabiaxica  
#1 ·
Ik ben 77, een succesvolle ondernemer uit de VS, die hoopte de rest van zijn leven in Canada door te brengen, zijn geld uit te geven en zeer hoge belastingen te betalen. Canada is een magische plek. Vanwege mijn leeftijd heb ik soms een beetje hulp nodig als ik onderweg ben, geen probleem in Canada, maar zeker een probleem in de VS! Canada wil om een goede reden geen mensen van mijn leeftijd hier laten wonen. Hun gratis nationale gezondheidsplan omvat zorg voor niet alleen de zieke persoon in het ziekenhuis, maar ook voor hun families. Ik was onlangs 11 dagen in het ziekenhuis. Maatschappelijk werkers in het ziekenhuis wisten dat mijn vrouw thuis in een rolstoel zat en vroegen talloze keren of ze hulp nodig had. Uiteindelijk kwam er een ziekenhuisfunctionaris binnen en vertelde me dat ik moest vertrekken zonder dat mijn gezondheidsproblemen waren opgelost. Les geleerd:
U zult nooit kunnen deelnemen aan het nationale gezondheidsplan als u ouder bent dan 74. Elke aanvullende ziektekostenverzekering die u koopt, zal NIET voldoende zijn.
Dus tenzij u een duidelijk pad naar staatsburgerschap heeft, ga ergens anders heen.

#4 ·
Ik ben 77, een succesvolle ondernemer uit de VS, die hoopte de rest van zijn leven in Canada door te brengen, zijn geld uit te geven en zeer hoge belastingen te betalen. Canada is een magische plek. Vanwege mijn leeftijd heb ik soms een beetje hulp nodig als ik onderweg ben, geen probleem in Canada, maar wel een probleem in de VS! Canada wil om goede redenen geen mensen van mijn leeftijd hier hebben. Hun gratis nationale gezondheidsplan omvat zorg voor niet alleen de zieke persoon in het ziekenhuis, maar ook voor hun families. Ik was onlangs 11 dagen in het ziekenhuis. Maatschappelijk werkers in het ziekenhuis wisten dat mijn vrouw thuis in een rolstoel zat en vroegen talloze keren of ze hulp nodig had. Uiteindelijk kwam er een ambtenaar van het ziekenhuis binnen en vertelde me dat ik moest vertrekken zonder dat mijn gezondheidsproblemen waren opgelost. Les geleerd:
U krijgt nooit deelname aan het nationale gezondheidsplan als u ouder bent dan 74. Elke aanvullende ziektekostenverzekering die u koopt, zal NIET toereikend zijn.
Dus tenzij u een duidelijk pad naar burgerschap heeft, ga ergens anders heen.
Het spijt me dat u niet de gezondheidszorg heeft gekregen waar u op hoopte. Ik hoop dat u een oplossing voor uw gezondheidsprobleem heeft gevonden.

Mijn begrip is dat burgers, permanente ingezetenen en vluchtelingen recht hebben op de openbare ziektekostenverzekering. Dit is gebruikelijk in de meeste landen.

Waar ik woon, in Spanje, hebben zelfs permanente ingezetenen vaak moeite om toegang te krijgen tot het gezondheidszorgsysteem, tenzij ze hier hebben gewerkt.