Expat Forum For People Moving Overseas And Living Abroad banner

De schandalige kosten van Bank Sabadell

34K views 63 replies 26 participants last post by  crystal.concepts  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik was geschokt om een afschrijving van 80,40 euro van Sabadell te zien. Ik heb het nationale nummer gebeld omdat het lokale filiaal gesloten is en natuurlijk zouden ze moeten verwijzen naar het lokale filiaal en niemand heeft contact met me opgenomen.

Dieper gegraven en ik ontdekte dat dit is hoe ze de kosten rechtvaardigen (bijgevoegd). Ze hebben ook mijn rekening gewijzigd van "Expansion" zonder commissie of overboekingskosten naar "Relacion" met een overboekingskosten van 5-6 euro voor elke bankoverschrijving (op zoek naar een document voor kosten, ontdekte ik dat ze nu 30 euro per kwartaal in rekening brengen voor een Relacion-rekening). Ik heb helemaal geen bericht ontvangen dat ze mijn rekeningtype zouden wijzigen en dat er kosten in rekening zouden worden gebracht. Dus nu heb ik een bankrekening die ik niet kan gebruiken, tenzij ik buitensporige kosten wil betalen. En van de data op de huidige kosten, zullen ze me opnieuw kosten in rekening brengen.

Is dit iemand overkomen? Wat heb je gedaan? Wat zijn andere banken die je redelijker hebt gevonden zonder buitensporige kosten?

Heeft iemand ING bank gebruikt? Uw ervaring?

Ik heb vandaag een klacht ingediend bij de Ombudsman voor het geval iemand in hetzelfde schuitje zit: https://clientebancario.bde.es/pcb/...de.es/pcb/en/menu-horizontal/podemosayudarte/consultasreclama/comorealizarrecl/

Bedankt bij voorbaat voor uw antwoord.

Attachments

#2 ·
Ik had een vergelijkbare situatie toen ik van Sabadell verhuisde omdat ik elders een hypotheek kreeg.

Tijdens de sluiting lieten ze me weten dat mijn rekening een paar maanden eerder naar een ander type was verplaatst omdat ze de regels hadden veranderd en ik niet genoeg betaalde en dat er kosten betaald moesten worden.

Ik heb nooit een brief, e-mail of telefoontje gekregen, dus ik denk dat ze gewoon mensen verplaatsen en niet de moeite nemen om hen te waarschuwen.

De medewerkers in de filialen zijn erg goed, maar het hoofdkantoor van Sabadell behandelt de klanten en ook de filiaalmanagers erg slecht.

#3 ·
Hallo. We hebben hier een paar maanden geleden een paar meldingen over gehad. Eén via brief en de andere een bericht in de online banking app. Omdat mijn partner ouder is dan 65, worden de kosten niet op onze rekening toegepast, maar het lijkt erop dat bijna iedereen ze moet betalen. Ik ben het ermee eens dat de kosten extreem oneerlijk zijn, maar ze hebben ze wel aangekondigd. Ik vermoed dat ze binnenkort veel klanten zullen verliezen.

#4 ·
Hallo allemaal,

Ik was geschokt om een ​​kosten van 80,40 euro van Sabadell te zien. Ik belde het nationale nummer omdat het lokale filiaal gesloten is en natuurlijk zouden ze moeten verwijzen naar het lokale filiaal en niemand heeft contact met me opgenomen.

Dieper gegraven en ik ontdekte dat dit is hoe ze de kosten rechtvaardigen (bijgevoegd). Ze hebben ook mijn rekening gewijzigd van "Expansion" die geen commissie of overboekingskosten had naar "Relacion" met een overboekingskosten van 5-6 euro voor elke bankoverschrijving (op zoek naar een document voor kosten, ontdekte ik dat ze nu 30 euro per kwartaal in rekening brengen voor de Relacion-rekening). Ik heb helemaal geen bericht ontvangen dat ze mijn accounttype zouden wijzigen en dat er kosten in rekening zouden worden gebracht. Dus nu heb ik een bankrekening die ik niet kan gebruiken, tenzij ik buitensporige kosten wil betalen. En van de data op de huidige kosten, zullen ze me opnieuw kosten in rekening brengen.

Is dit iemand overkomen? Wat heb je gedaan? Wat zijn andere banken die je redelijker hebt gevonden zonder buitensporige kosten?

Heeft iemand ING-bank gebruikt? Uw ervaring?

Ik heb vandaag een klacht ingediend bij de Ombudsman voor het geval iemand in dezelfde situatie zit: https://clientebancario.bde.es/pcb/...de.es/pcb/en/menu-horizontal/podemosayudarte/consultasreclama/comorealizarrecl/

Een beetje in de war door je bericht - kun je verduidelijken of deze kosten betrekking hebben op bankoverschrijvingen, bijvoorbeeld nationale overschrijvingen naar een andere bankrekening in Spanje, zoals het betalen van de maandelijkse huur per bankoverschrijving of iets anders? Ik kan je miniatuurschermopname niet openen.

#6 ·
Een beetje in de war door je bericht - kun je verduidelijken of deze kosten betrekking hebben op bankoverschrijvingen, bijvoorbeeld nationale overschrijvingen naar een andere bankrekening in Spanje, zoals het betalen van de maandelijkse huur per bankoverschrijving of iets anders? Ik kan je screenshot van de miniatuur niet openen.
In de kosten zit een "toegangskosten" van 50,40 euro plus een onderhoudskosten van 30 euro voor een totaal van 80,40 euro. Mijn account linkt alleen naar mijn telefoonproviders die geen kosten hebben gemaakt (voor deze manier dan). Nationale overschrijvingen hadden hiervoor ook geen kosten. Vanmorgen, toen ik de Spaanse leraar van mijn zoon probeerde te betalen, was er een kost van 5 euro voor de overschrijving (en 6 euro voor de directe overschrijving). Ik heb deze overschrijving niet gedaan omdat ik weigerde deze kosten te betalen.Nogmaals, ik heb helemaal geen bericht ontvangen, noch via de app, noch via het postadres (Als Amerikaan moet ik een formulier genaamd FATCA invullen voor de Amerikaanse belastingdienst; Sabadell stuurde het formulier naar mijn adres, dus ze hebben zeker mijn adres om de kennisgeving te sturen als ze dat gewild hadden.

#5 ·
Heads up over de kosten van Bank Sabadell voor internationale overschrijvingen naar een bankrekening
in het VK na afloop van de overgangsperiode op 31 december 2020

Zoals velen ongetwijfeld weten, zijn er geen bankkosten (anders dan wat er mogelijk is
verborgen in de wisselkoers) voor het doen van internationale overschrijvingen van een Spaanse
bankrekening naar een andere bankrekening in een land dat lid is van de
Europese Unie. Natuurlijk, als de overboeking van geld tussen eurolanden plaatsvindt,
bv. van Spanje naar de Republiek Ierland, hoef je niet eens na te denken over
wisselkoersen op zo'n bankoverschrijving.

Zodra het VK volledig gescheiden is van de Europese Unie (na 31/12/2020 of
later, afhankelijk van of er een verlenging is)
Dan kost een typische bankoverschrijving ongeveer 33,35 euro per internationale overschrijving
van een bankrekening in Spanje naar een bankrekening in het VK, tenzij het bedrag
wordt overgemaakt 50.000 euro of meer, wanneer de overboekingskosten hoger zullen zijn.

Ongetwijfeld zullen Britse banken ook internationale kosten in rekening brengen zodra de
overgangsperiode voorbij is.

#63 ·
Heads-up over de kosten van Bank Sabadell voor internationale overschrijvingen naar een bankrekening
in het VK na het einde van de overgangsperiode op 31 december 2020

Zoals velen ongetwijfeld weten, zijn er geen bankkosten (anders dan wat mogelijk is
verborgen in de wisselkoers) voor het doen van internationale overschrijvingen van een Spaanse
bankrekening naar een andere bankrekening in een land dat lid is van de
Europese Unie. Natuurlijk, als de overboeking van geld tussen eurolanden plaatsvindt,
bv. van Spanje naar de Republiek Ierland, hoeft u niet eens na te denken over
wisselkoersen op zo'n bankoverschrijving.

Zodra het VK volledig gescheiden is van de Europese Unie (na 31/12/2020 of
later, afhankelijk van of er een verlenging is)
Dan bedragen de typische bankkosten ongeveer 33,35 euro per internationale overschrijving
van een bankrekening in Spanje naar een bankrekening in het VK, tenzij het bedrag
dat wordt overgemaakt 50.000 euro of meer is, wanneer de overschrijvingskosten hoger zullen zijn.

Ongetwijfeld zullen Britse banken ook internationale kosten opleggen zodra de
overgangsperiode voorbij is.
Wat als de Britse bank in het SEPA-systeem zit, dan mogen er geen kosten in rekening worden gebracht. Britse banken kunnen correspondentbanken / filialen binnen de EU of Europese bankvergunningen hebben. Vice Versa!

#9 ·
Hallo allemaal,

Ik was geschokt om een ​​kosten van 80,40 euro van Sabadell te zien. Ik belde het nationale nummer omdat het lokale filiaal gesloten is en natuurlijk zouden ze moeten verwijzen naar het lokale filiaal en niemand heeft contact met me opgenomen.

Dieper gegraven en ik ontdekte dat dit is hoe ze de kosten rechtvaardigen (bijgevoegd). Ze hebben ook mijn rekening gewijzigd van "Expansion" die geen commissie of overboekingskosten had naar "Relacion" met een overboekingskosten van 5-6 euro voor elke bankoverschrijving (op zoek naar een document voor kosten, ontdekte ik dat ze nu 30 euro per kwartaal in rekening brengen voor Relacion-rekening). Ik heb helemaal geen bericht ontvangen dat ze mijn accounttype zouden wijzigen en dat er kosten in rekening zouden worden gebracht. Dus nu heb ik een bankrekening die ik niet kan gebruiken, tenzij ik buitensporige kosten wil betalen. En van de data op de huidige kosten, zullen ze me opnieuw kosten in rekening brengen.

Ik heb vandaag een klacht ingediend bij de Ombudsman voor het geval iemand in dezelfde situatie zit: https://clientebancario.bde.es/pcb/...de.es/pcb/en/menu-horizontal/podemosayudarte/consultasreclama/comorealizarrecl/

Hoewel ik uw frustratie en woede kan begrijpen, begrijp ik niet waarom mensen verrast zijn door de praktijken van banken, ze zijn er niet voor uw gemak, ze zijn er om geld aan u te verdienen.

#13 ·
We zitten al 3 jaar bij Sabadell. We hebben een Expansion Plus-account. We betalen helemaal geen extra kosten. Onbeperkte nationale overschrijvingen, 10 euro kosten voor overschrijvingen van/naar het VK, geen onderhoudskosten voor de rekening. Er is een maandelijkse minimale storting op de rekening die elke maand moet worden voldaan.
Ik ben nu echt in de war, weet iemand het verschil tussen deze 3 accounts; Expansion-account Expansion Plus-account Expansion Premium-account

#22 · (Edited)
Dit is interessant over een van de Bank Sabadell-rekeningen.

Hogere Sterling-rekening
De Hogere Sterling-rekening is blijkbaar voor klanten die zich geen zorgen willen maken
over de euro-wisselkoers omdat ze hun saldo in ponden aanhouden.

Hier is wat ze erover beloven:
Geen onderhoudskosten
Geen maximum- of minimumlimiet
100% liquiditeit
Toegang via online bankieren
Verdient rente boven een bepaald saldo - namelijk 0,20 procent als het £12.000 of meer is.

Of die rente de crisis overleeft, is echter een andere zaak !!

#24 ·
Een paar jaar geleden had ik een sterling spaarrekening bij Solbank (onderdeel van Sabadell).

Toen ik de rekening wilde sluiten, was ik ervan op de hoogte dat de bank waarschijnlijk 0,5% over het hele bedrag in rekening zou brengen. Ik was door een andere bank benadeeld, dus ik wist het.

Voordat ik de overboeking deed, sterling naar sterling naar een andere bank, probeerde ik een betere koers te onderhandelen.

Kortom: Ze waren niet geïnteresseerd en toen ik de overboeking deed, werd er 0,5% over het hele bedrag in rekening gebracht. Dat was iets meer dan £ 800.

Dus een 'schimmige' behandeling door Sabadell, geen verrassing!
Geen wonder dat Britse expats en immigranten de algemene indruk krijgen dat 'Spaanse banken slecht zijn' en 'Britse banken goed zijn'

Wat waarschijnlijk verklaart waarom zoveel van hen zo terughoudend zijn om hun Britse bankrekeningen te sluiten na een verhuizing naar Spanje.

#31 ·
Er zijn alternatieven zonder kosten als u uw account volledig online kunt beheren. Ik gebruik de Bankia Cuenta On-rekening, die gratis is als aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan (deze hebben betrekking op het online gebruiken van de rekening en het inschakelen van pushmeldingen op uw telefoon). Cajamar biedt ook een gratis rekening aan (de Wefferent-rekening), die ook gratis is voor inwoners en niet-ingezetenen als deze online wordt gebruikt, hoewel er een lage vergoeding is als u om welke reden dan ook een bankfiliaal wilt gebruiken. Met een niet-ingezetenenrekening van Cajamar moet u een filiaal bezoeken om de rekening te openen. Neem alle identiteitsbewijzen mee die u kunt bedenken.

Ik heb Sabadell gebruikt voor ons eerste jaar als huiseigenaar, omdat de rekening eenvoudig was op te zetten voordat we een NIE hadden, we kregen een bankmedewerker toegewezen die Engels sprak, enz. De kosten waren toen ongeveer € 30 per kwartaal. Aangezien onze bankvereisten in Spanje echter eenvoudig zijn en online kunnen worden beheerd, ga ik graag de online route op en bespaar ik op kosten.

#32 ·
Hallo allemaal,

Dieper gegraven en ik ontdekte dat dit is hoe ze de kosten rechtvaardigen (bijgevoegd). Ze hebben ook mijn rekening gewijzigd van "Expansion" die geen commissie of overboekingskosten had naar "Relacion" met een overboekingskosten van 5-6 euro voor elke bankoverschrijving (op zoek naar een document voor kosten, ontdekte ik dat ze nu 30 euro per kwartaal in rekening brengen voor Relacion-rekening). Ik heb helemaal geen bericht ontvangen dat ze mijn accounttype zouden wijzigen en dat er kosten zouden zijn. Dus nu heb ik een bankrekening die ik niet kan gebruiken, tenzij ik buitensporige kosten wil betalen. En van de data op de huidige kosten zullen ze me opnieuw kosten in rekening brengen.

De meeste Spaanse banken en verzekeringsmaatschappijen zijn net als de overheid "ONEERLIJK". Ik zat een paar jaar geleden in de situatie, dus ik vond de BBVA internetrekening, ze zijn erg goed, de afgelopen vier jaar hebben ze me niets in rekening gebracht en ze doen al mijn incasso's, internationale overschrijvingen enzovoort.
Dus Fared Sabadell-Bank. en wat betreft de verzekering, is MAPFRE de enige verzekering die ik ooit in Spanje zou gebruiken

#33 ·
Hallo,

Ik weet niet zeker of iemand dit al heeft vermeld, maar ik heb teruggekeken en de melding gevonden waarop deze kosten betrekking hebben. De mijne is in januari 2020 verzonden. Mijn begrip na overleg met hen is dat als ik mijn €700 ppm blijf betalen (hoe ik ook kies) en mijn saldo niet onder de 0 komt, ik alleen de driemaandelijkse kosten van €5 zal oplopen. Uit wat ik zie en op basis van de onderstaande details, kan ik alleen maar aannemen dat u niet elke maand het vereiste bedrag heeft betaald en dat uw saldo onder nul is gekomen.

De enige andere banken die ik kan voorstellen en die een eurorekening aanbieden (als het alleen maar gaat om dagelijks bankieren) zijn ING, Starling, Bunq, deze bieden het aan niet-ingezetenen aan. Als u bereid bent (wanneer Covid-19 het toelaat) om naar Cyprus te vliegen, kunt u een rekening openen op Cyprus bij de meeste grote banken (niet de Russische, zij willen dat u miljoenen bij hen heeft). Eenmaal geopend kunt u de rekening overal gebruiken en het maakt hen niet uit dat u geen ingezetene bent, maar zoals ik heb ervaren met Sabadel moet u een filiaal binnenlopen om de rekening te openen.

Bunq is online app-gebaseerd (Fintech). Starling is hetzelfde, maar u moet eerst een sterlingrekening hebben. De gebruikelijke Revolute (maar het is geen bank).

Ze adviseerden het volgende.

Banco Sabadell geeft u tijdig en transparant informatie over alle aspecten met betrekking tot uw producten.

Om deze reden informeren wij u hierbij dat met ingang van 24/03/2020 wijzigingen zullen worden aangebracht in de voorwaarden van de hierin genoemde rekening, in overeenstemming met de in het contract uiteengezette bevoegdheden, die zullen bestaan uit het volgende:

1. Onderhoudskosten: €30 per kwartaal. Dit wordt verlaagd tot €15 per kwartaal als het eind-van-de-dag saldo op de rekening gedurende de afrekenperiode op geen enkel moment onder de €0 komt.

2. Administratiekosten per boeking: €0,80 voor elke boeking die in de loop van het kwartaal plaatsvindt. Dit wordt verlaagd en blijft op €0 per kwartaal als het eind-van-de-dag saldo op de rekening gedurende de afrekenperiode op geen enkel moment onder de €0 komt.

Alle andere voorwaarden blijven ongewijzigd.

Bezoek uw filiaal als u informatie wenst over de vereisten voor toegang tot andere soorten rekeningen zonder administratie- en onderhoudskosten.

#34 ·
Ik heb vandaag een heel vergelijkbare ervaring gehad. Mijn account werd gedegradeerd naar "Cuenta Relacion" zonder daarvan op de hoogte te zijn gesteld. Ik deed een overschrijving binnen Spanje (twee SEPA-rekeningen) en moest uiteindelijk 100 EUR aan kosten betalen, alleen al voor de overschrijving. Dat voelt een beetje frauduleus aan.

De telefonische hotline verwees me terug naar het filiaal.

Heeft iemand ervaring met het oplossen van dergelijke conflicten zonder aanzienlijke kosten om al mijn resterende contanten van deze bank te krijgen?

#36 ·
Ik had vandaag een heel vergelijkbare ervaring. Mijn account werd gedowngraded naar "Cuenta Relacion" zonder daarvan op de hoogte te worden gebracht. Ik maakte een overschrijving binnen Spanje (twee SEPA-rekeningen) en betaalde uiteindelijk 100 EUR aan kosten alleen al voor de overschrijving. Dat voelt een beetje frauduleus.

De telefonische hotline verwees me terug naar het filiaal.

Heeft iemand ervaringen met het oplossen van dergelijke conflicten zonder aanzienlijke kosten om al mijn resterende contanten van deze bank af te halen?
En iets soortgelijks is mij afgelopen zomer overkomen. Ze veranderden onze accountvoorwaarden zonder ons te informeren en plotseling werden er enorme maandelijkse kosten in rekening gebracht. We gingen klagen en zeiden dat het type account dat we eerder hadden niet meer beschikbaar was, dus hadden ze ons account veranderd in een nieuw type. We waren een maand voor de wijziging op de hoogte gebracht via een bericht in hun app (niet via e-mail of een sms of - gasp - een brief, en het spreekt voor zich dat we het bericht niet hadden gezien). We besloten de rekening te sluiten. Dit nieuwe account stond echter geen gratis overschrijvingen toe zoals het oude, en om ons geld op te nemen, moesten we meer dan 200 € betalen. :mad::mad::mad: We vulden een officieel klachtenformulier in en hun antwoord was dat we op de hoogte waren gebracht dat ze hun kosten verhoogden. Einde verhaal. Hoe lief voor de bank - laten we plotseling onze klanten enorme maandelijkse kosten in rekening brengen en ervoor zorgen dat als ze proberen te vertrekken, we hen enorme overboekingskosten in rekening brengen.

Les geleerd: bankier nooit met XXXX en controleer regelmatig je berichten in je bank-app!!

#45 ·
Ik had jaren geleden een probleem met Sabadell. Ik heb een groot bedrag in euro's overgemaakt naar een Nederlandse bank. In de eurozone zouden banken dezelfde commissie moeten rekenen als het nationale tarief. Dat deden ze niet en ze rekenden me duizenden euro's aan. Na een klacht bij de manager heb ik contact opgenomen met Ausbanc en uiteindelijk een terugbetaling gekregen.

#47 ·
Ik had jaren geleden een probleem met Sabadell. Ik heb een groot bedrag in euro's overgemaakt naar een Nederlandse bank. In de eurozone zouden banken dezelfde commissie moeten rekenen als het nationale tarief. Dat deden ze niet en ze rekenden me duizenden euro's aan. Na een klacht bij de manager nam ik contact op met Ausbanc en kreeg uiteindelijk een terugbetaling.

https://es.wikipedia.org/wiki/Ausbanc
Dit klinkt niet al te ver af van een groot probleem dat ik had met Sabadell.

Het contract is een heel lang document, op sommige plaatsen een rommeltje, dus ik probeerde het steeds weer om de hulplijn te bellen, maar ik kreeg steeds tegenstrijdige informatie over het percentage dat me in rekening zou worden gebracht en over de maximale bedragen die bij een enkele transactie zijn toegestaan.
Uiteindelijk kon ik niet vertrouwen wat me werd verteld, dus omzeilde ik mijn bank om het geld over te maken.

Als Sabadell eerlijk en open zou zijn over de kosten (en ik weet zeker dat veel banken hetzelfde doen als zij), zouden ze je een online formulier laten invullen wat je wilt doen, overmaken, dan zou het webformulier je alle kosten laten zien die gemaakt zullen worden voordat je een overschrijving gaat doen.
Anders is het een gok en de banken maken veel extra winst voordat het rondgaat.
Het is hetzelfde als Britse banken die jarenlang een nieuwe rekening creëerden, betere rente, een jaar later betaalt het geen rente meer.

#52 ·
Allereerst bedankt aan kimuyen voor het starten van dit bericht, en aan iedereen die nuttige opmerkingen heeft gemaakt.
Ik was ook geschokt om te zien dat er op kerstavond 86 euro in rekening was gebracht! Ik zit sinds 2011 bij Sabadell, ik ben een Spaanse inwoner met een vast contract, dus er wordt maandelijks meer dan 1.000 euro op mijn rekening gestort [dit veranderde wel door de ERTE tijdens de "lockdown", toen ik betalingen van SEPE ontving, maar het saldo op mijn rekening was altijd meer dan 1.000]. Ik heb ook een autolening bij hen en twee verzekeringen, levens- en betalingsbescherming [die ik allebei volledig moest betalen tot het einde van de looptijd van de lening!], maar ze hebben mijn rekening zonder kennisgeving veranderd van "Expasion" naar "Cuenta Relacion". Ik gebruik online bankieren en heb mijn berichten opnieuw gecontroleerd... niets! Zeggen dat ik woedend ben, is een understatement. Ik ga morgen naar mijn filiaal om te zien of ik dit kan oplossen, ik weet niet zeker of ik een afspraak nodig heb of niet. Als ik geen bevredigende oplossing kan krijgen, zal ik een klacht indienen bij de Ombudsman [bedankt voor de link] en ik zal ook kijken of ik van bank verander. Als iemand een Spaanse bank kan aanbevelen die geen kosten in rekening brengt voor werkende Spaanse inwoners, zou ik erg dankbaar zijn.

#54 ·
Ik zit ook bij Sabadell en heb persoonlijk nog nooit een probleem gehad. Ik betaal niets aan kosten, maar ik heb wel een hypotheek, een huisverzekering, een levensverzekering etc. bij hen.

Een collega had onlangs de problemen waar je het over hebt met een andere bank en wilde veranderen. Ze zou naar ING gaan, maar wilde een "echte bank" met lokale kantoren etc. Dus ging ze naar verschillende en veranderde uiteindelijk naar Sabadell. Ze werkt fulltime, dus haar nomina gaat er elke maand in, maar ze heeft geen andere producten van banken.

Aan wat ik begrijp, betaalt ze nu geen commissies of kosten door haar maandelijkse rekeningen naar de rekening te verplaatsen en een creditcard aan te vragen die ze een bepaald aantal keer per maand moet gebruiken.

Het is de moeite waard om te vragen wat je kunt doen om kosten te vermijden. Als het zo simpel is als het nemen van een creditcard, kun je hem van dag tot dag gebruiken, elke maand volledig betalen, dus geen rente etc.

Ik heb Sabadell altijd erg aardig en behulpzaam gevonden, dus hopelijk vinden ze een oplossing voor je!
Bedankt voor je antwoord... misschien is een creditcard de oplossing, maar daar ben ik niet blij mee.

Zoals ik al zei, ik zit er sinds 2011 bij, ik werk fulltime en mijn "nomina" wordt maandelijks op mijn rekening gestort, voor meer dan 1.000 euro. Ik heb een autolening, een levens- en ongevallenverzekering en een betalingsbeschermingsverzekering - beide polissen staan duidelijk op mijn rekeningoverzicht. Al mijn maandelijkse rekeningen worden ook van deze rekening betaald, dus ik begrijp niet hoe ze plotseling mijn rekeningtype kunnen veranderen en mij kosten in rekening kunnen brengen! Mij is uitdrukkelijk verteld dat ik in het begin GEEN "Cuenta Expansion" zou krijgen, en in november 2019 werd mij verteld dat de zaken zouden veranderen vanaf januari 2020 en dat ik vanaf dan kosten zou moeten betalen, tenzij ik een verzekering bij hen afsloot. Toen nam ik een autolening en de bijbehorende verzekeringen [nov. '19]...Deze kosten zijn "desde 24 Octubre, hasta 24 Diciembre 2020", en de overstap naar "Cuenta Relacion" moet zijn gebeurd toen de kosten werden toegepast, wat absoluut geen zin heeft! Overigens gebruik ik ook Sabadell Wallet en Bizum [dat op magische wijze uit mijn apps en Google Playstore lijkt te zijn verdwenen!] om gratis overboekingen te doen naar andere Sabadell-rekeningen.

Ik vond ze in het verleden ook erg behulpzaam en aardig om mee samen te werken - er is iets veranderd! Als ze me niet terugbetalen, mijn rekening terugzetten naar de rekening die ik heb geopend en beloven me NOOIT meer kosten in rekening te brengen zonder voorafgaande waarschuwing, zal ik mijn zaken elders doen. Ja, het zal veel gedoe zijn, MAAR ze moeten leren dat dit ONS geld is en ZIJ onze klanten nodig hebben! Sorry, heb ik al gezegd dat ik woedend was???

#57 · (Edited)
Dit hadden we ook met Sabadell. Ik mocht de managers wel, maar ze leken om de 6 maanden te wisselen, dus het was onmogelijk om een contactketen te behouden.
We hielden onze Expansion-accounts vroeger open in de zomer (toen we niet werkten) door simpelweg 700€ heen en weer over te maken, maar zoals anderen al hebben opgemerkt, hebben ze de regels veranderd, dus dit was niet langer genoeg (denk dat ze ook automatische incasso's wilden). Uiteindelijk hebben we een flinke hoeveelheid aan kwartaalkosten betaald voordat we de rekeningen vorig jaar (2020) vanuit het buitenland konden sluiten. De lokale vestiging stond er aanvankelijk op dat we persoonlijk langs moesten komen om het te doen, maar gaf toe met COVID etc. Toch slaagden we erin om nog een paar zeer twijfelachtige kosten uit ons te halen voor het overmaken van ons geld naar andere rekeningen: 1,20€ tussen Sabadell-rekeningen, 4€ naar andere Spaanse rekeningen en complete pech voor andere SEPA Euro-rekeningen!

#58 ·
Oké, ik heb het nummer gebeld, dat vriendelijk door iemand hierboven is verstrekt, en alles geregeld.

Het probleem komt van de "lockdown" in maart, toen ik in ERTE werd geplaatst. Dat betekende dat er minder dan de vereiste 700 euro per maand op mijn rekening werd gestort. Als dit 2 opeenvolgende maanden gebeurt, wordt uw rekening automatisch omgezet in een "cuenta relacion" en worden er kosten in rekening gebracht. De assistent die ik sprak, neemt contact op met mijn filiaalmanager en mijn rekening wordt hersteld en de kosten worden terugbetaald. Hij zei dat ik per e-mail op de hoogte had moeten worden gebracht van wat er zou gebeuren, maar ik kan niets vinden... Hij vertelde me dat als er iets gebeurt, zoals de "lockdown", ik contact moet opnemen met mijn filiaalmanager en zij de actie kunnen overschrijven.

Dus heel erg bedankt voor dit forum en specifiek voor deze thread. Het heeft me geholpen het probleem snel en gemakkelijk op te lossen. Ik hoop dat iedereen in dezelfde situatie hetzelfde kan doen. 👏👏👏😁

#59 ·
Over banken gesproken, we hebben nog steeds onze niet-resident rekening bij Sabadell, maar de man in onze dorpsbank vraagt ons om over te stappen naar Unicaja. Heeft iemand ervaring met deze bank? We betalen daar onze sportschool en padel tennis, dus we zijn er een paar keer per maand en ik denk dat ik misschien wel overstap, aangezien ik nu een resident rekening nodig heb.

#60 ·
Over banken gesproken, we hebben nog steeds onze niet-residentenrekening bij Sabadell, maar de man in onze dorpsbank vraagt ons om over te stappen naar Unicaja. Heeft iemand ervaring met deze bank? We betalen daar onze sportschool en padel, dus we komen een paar keer per maand en ik denk dat ik misschien wel overstap, aangezien ik nu een residentenrekening nodig heb.
Ik zou vragen naar de volledige voorwaarden die beide banken aanbieden voor residentenrekeningen en afwegen welke het beste voor u is.

Banken zijn banken. Het is echt zes om half een dozijn.

Zoals ik al vaak heb gezegd, heb ik persoonlijk niets tegen Sabadell. Ze zijn altijd goed voor me geweest. Eén ding over Sabadell (en ik kan geen commentaar geven op anderen omdat ik het niet weet) is dat de filiaalmanagers echt bankmanagers zijn. Dat wil zeggen dat ze zijn zoals bankmanagers vroeger 20 jaar geleden in het VK waren en dingen kunnen doen.

In het verleden, toen ik een lening nodig had, zei de manager ja en deed het. Mijn hypotheek werd goedgekeurd door de manager en niet door een computer en ze zijn altijd eerlijk tegen me geweest (nou ja, banken doen altijd wat het beste voor hen is en winnen toch wel), maar zelfs toen covid begon, belde ze me om te vragen of ik werkte of op erte zat en om te zien of we iets nodig hadden etc.

Als u op zoek bent naar een eenvoudige rekening om uw rekeningen te betalen, zoek dan uit wie u het meest biedt wat u nodig heeft.... Kosten, welk geldautomaatnetwerk gratis is, enzovoort.

#64 ·
Even een update van dit bericht. Ik had een rekening zonder onderhoudskosten bij hen toen ik begon. De enige clausule was het ontvangen van 700 euro nominaal, wat ik deed. Een paar maanden later veranderden ze de voorwaarden. Ik deed mijn best om aan deze voorwaarden te voldoen, waaronder een spaarrekening waar je 4% rente over krijgt en 19% in rekening wordt gebracht wanneer je het bedrag opneemt. Ik had geen kosten tot deze week, toen ze me 20 euro onderhoudskosten in rekening brachten, omdat ze hun voorwaarden opnieuw hebben gewijzigd en ik niet langer voldoe aan de normen voor 0 onderhoudskosten. Voor beide wijzigingen werd ik vooraf niet door de bank geïnformeerd en ik kwam er pas achter door de bonnen te bekijken die ze hadden bijgevoegd of door hun support te bellen, en beide keren kreeg ik geen geld terug. Het is hun bank en ze kunnen doen wat ze willen, maar als consument/klant zou ik de keuze moeten krijgen om mijn rekening te wijzigen door op de hoogte te worden gebracht van deze wijzigingen. En ter info: ze rekenen nu 60 euro per kwartaal (als je alleen een rekening hebt zonder extra producten). Dat is 240 euro per jaar… ik kan net zo goed een Revolut Plus-rekening nemen voor die prijs en de privileges krijgen die bij de prijs horen… ik weet niet zeker wie de bank runt, maar het lijkt erop dat ze al hun klanten van lange tijd uit de bank willen hebben… want ik heb geprobeerd ze te vragen mijn rekening te wijzigen naar de nieuwe online rekening en ze weigerden.