Expat Forum For People Moving Overseas And Living Abroad banner

Aanvraag Australisch staatsburgerschap

1 reading
2.5M views 9.9K replies 1.2K participants last post by  herap  
#1 ·
Wachttijd voor Australisch staatsburgerschap

Hoi allemaal,

Ik heb op 23/10/2017 Australisch staatsburgerschap aangevraagd door middel van verlening en wacht op antwoord van het ministerie. Heeft iemand dezelfde situatie als ik? Hoe lang duurt het voordat het ministerie ons oproept voor de burgerschapstest, gevolgd door de ceremonie?

Bedankt bij voorbaat.

Groeten,
RS

#2 ·
Er is een achterstand in de aanvragen doordat het ministerie aanvragen die tussen april en oktober vorig jaar zijn ingediend, heeft opgeschort (als gevolg van de aanhangige wetgeving die niet is aangenomen). Op basis van wat ik heb gezien, wachten mensen enkele maanden op testdatums. Helaas zult u geduld moeten hebben. De burgerschapsprocedure omvat veel wachten (testdatums, testafspraken, goedkeuring, ceremonie).

#3 ·
Er is een achterstand in aanvragen als gevolg van het feit dat het ministerie aanvragen die tussen april en oktober vorig jaar zijn ingediend, in de wacht heeft gezet (als gevolg van de aanhangige wetgeving die niet is aangenomen). Op basis van wat ik heb gezien, wachten mensen enkele maanden op testdata. Helaas zult u geduld moeten hebben. Het burgerschapsproces omvat veel wachten (testdata, testafspraken, goedkeuring, ceremonie).
In dat verband, als ik een burgerschap aanvraag en ik kan na de aanvraag uit Australië vertrekken? Misschien na de test? Of zelfs voor de test als ik mijn geplande afspraak voor de test ken en kan komen en de test kan afleggen.

In beide scenario's (Eerste scenario is, ik heb de test voltooid en wacht misschien op het testresultaat en/of de ceremoniedatum, kan ik reizen? Zeg naar India of een ander land voor werk of plezier). Let op, ik ben een PR en ik weet niet wat wordt bedoeld met Conferral in de post van de OP.

#8 ·
U boekt de test niet - HSA (voorheen DIBP) neemt contact met u op om u te informeren wanneer uw test is gepland. Als de datum niet uitkomt, kunt u contact met hen opnemen om te vragen of deze kan worden verzet. U weet direct na het afleggen van de test of u de test wel of niet heeft gehaald.

Ze sturen u een brief om te bevestigen of uw burgerschapsaanvraag is goedgekeurd en om u te informeren dat uw lokale gemeente contact met u opneemt over de ceremoniedatum.

De timing tussen de test en de bevestiging van de goedkeuring van uw aanvraag kan variëren van dagen tot maanden, dus de timing is onvoorspelbaar.

#9 ·
Je boekt de test niet - HSA (voorheen DIBP) neemt contact met je op om je te informeren wanneer je test is gepland. Als de datum niet uitkomt, kun je contact met hen opnemen om te vragen of deze kan worden verzet. Je weet direct na het afleggen van de test of je de test wel of niet hebt gehaald.

Ze sturen je een brief om te bevestigen of je burgerschapsaanvraag is goedgekeurd en om je te informeren dat je lokale gemeente contact met je opneemt over de datum van de ceremonie.

De timing tussen de test en de bevestiging van de goedkeuring van je aanvraag kan variëren van dagen tot maanden, dus de timing is onvoorspelbaar.
Beantwoordde mijn gedachten nauwkeurig. Alles wat ik in mijn hoofd had, een helder en begrijpelijk antwoord. Dank u.

#10 · (Edited)
Even ter update voor mensen in een vergelijkbare situatie die dit onderwerp lezen: ik heb op 20 november 2017, 2 dagen nadat de wijzigingen in de burgerschap door de Senaat werden afgewezen, mijn burgerschap aangevraagd door middel van verlening. Ik ben nog steeds niet gecontacteerd door de immigratiedienst. Ik heb vandaag de immigratiedienst gebeld en kreeg te horen dat ik geduld moest hebben en dat het proces wel 15 maanden of misschien zelfs langer kan duren. Ik heb geprobeerd mijn gegevens door te geven om er zeker van te zijn dat er niets mis is met het proces, maar hij bleef hetzelfde zeggen.

Dus zoals ozbound12 zei, moeten ze het druk hebben met de aanvragen die tussen april en november zijn ingediend.

#11 · (Edited)
Hallo, ik heb mijn PR in 2013 gekregen en kom nu in aanmerking voor burgerschap. Moet ik een aanvraag indienen via verlening of afstamming? Ik ben een beetje in de war, geef me alsjeblieft details hierover. Ik denk dat ik een aanvraag via verlening moet indienen. Laat het me alsjeblieft weten. Bedankt

#12 ·
Aanvraag Australisch burgerschap 2018

Hoi mensen,

Ik begin een nieuwe thread om de tijdlijnen te bespreken voor degenen die vanaf 2018 reacties hebben ontvangen op hun burgerschapsaanvragen (zelfs als je in 2016/17 hebt gesolliciteerd).

Deel hier de aanvraagdatum, de staat van de aanvrager, de raad, de datum van de testuitnodiging, de bevestigingsdatum en de ceremoniedata.

Bedankt

#21 · (Edited)
Burgerschapsaanvraag: 23/10/2017
Staat: QLD
Gemeente: Brisbane
Testuitnodiging: ??
Goedkeuring: ??
Ceremonie: ??

Gelieve details van een van mijn vrienden te vinden:

Burgerschapsaanvraag: 04/09/2017
Staat: QLD
Gemeente: Brisbane
Testdatum: 20/04/2018
Goedkeuring: 18/05/2018
Ceremonie: ??

HĂ© jongens,

Ik begin een nieuwe thread om de tijdlijnen te bespreken voor degenen die vanaf 2018 reacties hebben ontvangen op hun burgerschapsaanvragen (zelfs als je in 2016/17 hebt gesolliciteerd).

Deel hier de aanvraagdatum, de staat van de aanvrager, de gemeente, de datum van de testuitnodiging, de bevestigingsdatum en de ceremoniedata.

Bedankt

#16 ·
U heeft in februari 2017 gesolliciteerd, maar pas in mei 2018 een uitnodiging voor een test gekregen?

Mogen wij weten vanuit welke staat en voorstad u heeft gesolliciteerd?

#15 ·
Sorry...Ik heb het verkeerd gelezen

#19 ·
Hallo allemaal, een soortgelijke vraag, maar ik wil graag begrijpen of er gevolgen zijn voor mijn burgerschapsaanvraag als ik wegga voordat de test/goedkeuring van de aanvraag plaatsvindt. Ik begrijp dat de afdeling de aanvraag niet zal goedkeuren als men zich in het buitenland bevindt, maar zouden ze in dat stadium contact met mij opnemen en me vragen om terug te komen voor de test en vervolgens de aanvraag goed te keuren? Gelieve te begeleiden. Bedankt!

#20 ·
AU Burgerschap - Wachttijd

Hoi, ik heb op 24 oktober 2017 een aanvraag ingediend en ik zit ook in hetzelfde schuitje - geen updates van de afdeling. Maar een van mijn vrienden heeft op 04/09/2017 een aanvraag ingediend en het goede nieuws voor hem is dat hij een uitnodiging heeft gekregen, het examen heeft afgelegd en dat zijn burgerschap is goedgekeurd. Hopelijk zijn wij de volgende.

Blijf op de hoogte, mensen.

Proost

Hallo allemaal,

Ik heb op 23/10/2017 een aanvraag ingediend voor het Australisch burgerschap door toekenning en wacht op antwoord van de afdeling. Heeft iemand dezelfde situatie als ik? Hoe lang duurt het voordat de afdeling ons oproept voor de burgerschapstest, gevolgd door de ceremonie?

Bedankt bij voorbaat.

Groeten,
RS

#23 ·
Hallo, ik heb vorig jaar november ook een aanvraag voor het staatsburgerschap ingediend. Afgezien van het geld dat van mijn rekening is afgeschreven en een bevestigingsbrief dat de immigratiedienst mijn aanvraag heeft ontvangen, heb ik sindsdien niets meer gehoord. Heeft u de aanvraag online of op papier gedaan?

#24 ·
Hallo, ik heb vorig jaar november ook een aanvraag voor het staatsburgerschap ingediend. Afgezien van het geld dat van mijn rekening is gehaald en een bevestigingsbrief dat immigratie mijn aanvraag heeft ontvangen, heb ik sindsdien niets meer gehoord.
Heb je de aanvraag online of op papier gedaan?
Het zal niet helpen om het hen te vragen, want ze zullen je alleen maar vertellen dat je moet wachten (en je geen informatie geven) totdat ten minste de huidige verwerkingstijd voorbij is, die momenteel 90% van de aanvragen binnen 16 maanden na de datum waarop je de aanvraag hebt ingediend, is afgerond.

Het kan zijn dat je aanvraag heel snel wordt verwerkt en dat je je test hebt, dan je goedkeuring, dan zet je lokale overheid (gemeente, shire of stad) je op de lijst voor de ceremonie) allemaal binnen 6 maanden, maar dat is niet gebruikelijk.

Het zou niet ongebruikelijk zijn om 6 tot 9 maanden te wachten op het interview/de test, nog een maand of twee voor de goedkeuring en nog een paar maanden wachten op de ceremonie. Of het kan ook iets langer duren. 16 maanden vanaf de aanvraagdatum tot de ceremonie is de huidige benchmark, hoewel ze 75% of aanvragen binnen 14 maanden afhandelen.

https://www.homeaffairs.gov.au/abou...ccess-accountability/service-standards/global-visa-citizenship-processing-times

#26 ·
Hallo mensen,

Ik vraag burgerschap aan door middel van verlening. Wanneer ik een PDF-bestand met meerdere pagina's upload, ontvang ik de volgende melding:
In overeenstemming met de vereisten van de afdeling is het verstrekte document geconverteerd naar een acceptabel formaat dat nu hieronder wordt weergegeven. Bevestig dat de afbeelding en alle weergegeven tekst duidelijk zijn voor de afdeling om te gebruiken bij het identificeren van de aanvrager.
Elke pagina in het verstrekte PDF-bestand is geconverteerd naar een afzonderlijke JPG-afbeelding.

Ik vraag me af of jullie weten waarom het wordt geconverteerd naar individuele JPEG-bestanden? En is het normaal?

Ik waardeer uw antwoord enorm. Bedankt.

#27 ·
Hallo Moiestqui,

Ja, ik heb op 30 oktober 2017 in Sydney een aanvraag voor het staatsburgerschap ingediend en wacht nog steeds op de eerste reactie.

Burgerschapsaanvraag: 30-10-2017
Staat: NSW
Raad: Sydney
Testdatum: ?
Goedkeuring: ?
Ceremonie: ?

#29 ·
Hallo allemaal,

Voor het aanvragen van het Australische staatsburgerschap stellen de vereisten 4 jaar verblijf in de afgelopen 4/5 jaar.

In mijn geval woon ik legaal 4 jaar onafgebroken in Australië, maar van die jaren was de eerste 1,5 jaar met een tijdelijke verblijfsvergunning (457) en de rest met een permanente verblijfsvergunning. Zou ik nog steeds in aanmerking komen om het staatsburgerschap aan te vragen, of zou ik 4 jaar met een permanente verblijfsvergunning moeten verblijven voordat ik het kan aanvragen?

Ook alle begeleiding bij de burgerschapstest en het proces zelf zou nuttig zijn.

Bedankt,

R

#30 ·
Hallo allemaal,

Voor het aanvragen van het Australische staatsburgerschap stellen de vereisten 4 jaar verblijf in de afgelopen 4/5 jaar.

In mijn geval woon ik de afgelopen 4 jaar legaal in Australië, maar van die jaren was ik de eerste 1,5 jaar in het bezit van een tijdelijk visum (457) en de rest met een permanente verblijfsvergunning. Zou ik nog steeds in aanmerking komen voor het staatsburgerschap of zou ik 4 jaar met een permanente verblijfsvergunning moeten verblijven voordat ik het kan aanvragen?

Ook alle begeleiding bij de burgerschapstest en het proces zelf zou nuttig zijn.

Bedankt,

R
Volgens de huidige regels komt u in aanmerking als u de afgelopen 4 jaar niet veel buiten Australië bent geweest.

U kunt uw geschiktheid controleren in de online burgerschapscalculator.

Dien uw aanvraag zo snel mogelijk in, want er kunnen weer regels veranderen waardoor u nog eens 1,5 jaar niet in aanmerking komt.

Het proces is vrij eenvoudig.

Proost

#32 ·
#34 ·
Heb verdere vragen over de onderstaande vereiste vermeld op de website van Binnenlandse Zaken.

"Een identiteitsverklaring inclusief een pasfoto, beide ondertekend door een Australische burger met de juiste bevoegdheid."

Ik ken veel Australische burgers die de identiteitsverificatie kunnen garanderen, maar geen van hen valt in de categorie 'juiste bevoegdheid'. Wat zijn mijn opties in dat geval?

Op zoek naar begeleiding.

#35 ·
Heb verdere vragen over de onderstaande vereiste vermeld op de website van Binnenlandse Zaken.

"Een identiteitsverklaring inclusief een pasfoto, beide ondertekend door een Australische burger met de juiste autoriteit."

Ik ken veel Australische burgers die de identiteitsverificatie kunnen garanderen, maar geen van hen valt in de categorie 'juiste autoriteit'. Wat zijn mijn opties in dat geval?

Op zoek naar begeleiding.
Heb je het geprobeerd bij de leraar van je kinderen of op de financiële afdeling van je kantoor?

Proost

#40 ·
Avenue322

Hoi allemaal,

Volgende maand zijn mijn partner en ik hier al meer dan 4 jaar en wonen we hier al meer dan 12 maanden.

Ik ben Engels en momenteel de visumhouder, terwijl mijn partner Belgisch is en de facto op mijn verblijfsvergunning staat.

Ik zou graag willen weten of mijn partner recht heeft om rechtstreeks staatsburgerschap aan te vragen, net als ik, of dat ze de facto moet blijven terwijl ik staatsburgerschap aanvraag.

Als iemand hier informatie over heeft, of weet waar ik gratis advies kan krijgen...

Bedankt,

Carl