Expat Forum For People Moving Overseas And Living Abroad banner

Reizen van India naar AU: Paspoort verloopt over 6 maanden

11K views 16 replies 10 participants last post by  dhawan.shriya28  
#1 ·
Hallo. Heb hulp nodig. Zal de Indiase immigratie toestaan ​​om te vertrekken en de Aus DBF om binnen te komen als ik reis met een Indiaas paspoort dat over minder dan 6 maanden verloopt? (Om precies te zijn 170 dagen)

#2 ·
Hallo. Heb hulp nodig. Zal de Indiase immigratie toestaan ​​om te vertrekken en Aus DBF om binnen te komen als ik reis met een Indiaas paspoort dat over minder dan 6 maanden verloopt? (170 dagen om precies te zijn)
Toeristenvisum - Waarschijnlijk niet
Werkvisum - Misschien
PR - Geen problemen
Als u via een derde land reist, kunt u problemen hebben met alle soorten visa
Proost

#4 ·
Hallo. Heb een hulp nodig. Zal de Indiase immigratie uitreizen toestaan en Aus DBF binnenkomen als ik reis met een Indiaas paspoort dat over minder dan 6 maanden verloopt? (170 dagen om precies te zijn)
Ik ben onlangs in deze situatie gereisd.

Australië, uw paspoort moet geldig zijn op de datum en tijd van binnenkomst in het land.

De meeste landen vereisen een 6 maanden geldig paspoort voordat u kunt reizen.

India, ambtenaren zullen problemen creëren dat uw paspoort 6 maanden geldig moet zijn voordat u kunt reizen. Luchtvaartmaatschappijen kunnen problemen veroorzaken.

Zorg er voor het vliegen voor dat u communiceert met luchtvaartmaatschappijen en immigratieambtenaren in India.

Succes.

#5 ·
Ik heb onlangs in deze situatie gereisd.

Australië, uw paspoort moet geldig zijn op de datum en tijd van binnenkomst in het land.

De meeste landen vereisen een 6 maanden geldig paspoort voordat u kunt reizen.

India, ambtenaren zullen problemen creëren dat uw paspoort 6 maanden geldig moet zijn voordat u kunt reizen. Luchtvaartmaatschappijen kunnen problemen veroorzaken.

Zorg er voor het vliegen voor dat u communiceert met luchtvaartmaatschappijen en immigratieambtenaren in India.

Succes.
Bedankt vriend voor je input. Ik heb geprobeerd contact op te nemen met de autoriteiten, maar kon geen duidelijk antwoord krijgen. Kunt u uw ervaring delen? Reisde u met een Indiaas paspoort? Met welke luchtvaartmaatschappij bent u gevlogen en waren er problemen?

#10 ·
Hoi, mijn moeder reist met Malaysia Airlines van India naar Australië met een Indiaas paspoort. De paspoortgeldigheid is minder dan zes maanden. Zullen er problemen zijn bij het instappen van de vlucht? Bedankt Kesav
Zeer grote kans dat ze in India en misschien zelfs in Maleisië de toegang wordt geweigerd, en ook de toegang tot Australië
Zorg dat het paspoort wordt vernieuwd voor de reis
Het heeft geen zin om een risico te nemen, vooral niet met een oudere persoon
Proost

#14 ·
Hallo allemaal,
Ik reis de komende 15 dagen vanuit Australië naar India. Mijn paspoort is nog 7 maanden geldig. Dus reizen naar India zal geen probleem zijn.
Maar ik keer in de eerste week van april terug naar Australië, en dan heb ik minder dan 6 maanden paspoortgeldigheid.
Ik ben permanent ingezetene van Australië.
Zal ik problemen ondervinden bij het verlaten van India? En bij de toegang tot Australië?
Ik ben van plan om rechtstreekse vluchten te boeken (Quantas of AirIndia), dus er is geen tussenliggend land dat problemen kan veroorzaken. Het vernieuwen van een paspoort in India zou een beetje tijdrovend zijn, omdat ik niet op mijn verblijfplaats zal verblijven en dus verificatie etc. + zal moeten wachten op het nieuwe paspoort en vervolgens de details moet bijwerken naar Australia Immi.

Kan iemand mij begeleiden over het beste proces dat ik moet volgen?

Bedankt