Bedankt voor de reactie. Ik heb moeite om een ​​duidelijk antwoord te krijgen, dus ik denk dat contact opnemen met de Camara de enige manier is om te gaan. Helaas zijn we er niet persoonlijk, wat het gemakkelijker zou hebben gemaakt.
Daarom ben ik op zoek naar een woning waar geen uitbreiding voor nodig is, het is erg moeilijk om te weten wat er gedaan moet worden om toestemming te krijgen om te bouwen en welke problemen er tijdens het bouwproces kunnen ontstaan. Door een bestaande woning te gebruiken die al is toegestaan ​​om bewoond te worden, kunt u werken met wat er al is. Renovaties aan huis, vooral niet-structurele, zijn veel gemakkelijker in te schatten en te visualiseren.
Als u in een landelijk gebied wilt bouwen, zouden de problemen die u kunt tegenkomen anders zijn dan die u in een stedelijke omgeving kunt tegenkomen. Ik ga ervan uit dat het gebied landelijk is, van wat ik tot nu toe heb gelezen. Mijn zorgen zouden riolering en water zijn. Elektriciteit is meestal geen probleem als er elektriciteitspalen in de buurt zijn of als het pand al elektriciteit heeft. Gas is eenvoudig, ze leveren daar gewoon propaantanks, geloof ik.

Het graven van putten (als er geen gemeentelijke waterleidingen zijn, wat vaak zeldzaam is in landelijke gebieden) kan onderhevig zijn aan nieuwere regelgeving, enz. Dus als er een put op het terrein staat, bevindt deze zich mogelijk niet op een locatie die voldoet aan de nieuwe bouwvoorschriften, dus het mag mogelijk niet worden gebruikt voor bewoning zodra u besluit een uitbreiding te maken. In de VS moeten putten zich op een bepaalde afstand van septische rioolvelden bevinden, enz.
En dat brengt me bij de riolering, wat voor mij een grote zorg is, maar ik weet niet welke soorten landelijke rioleringen in Portugal zijn toegestaan. Gemeentelijke rioleringen zijn eenvoudig, u hoeft alleen maar uw pijp op hun pijp aan te sluiten en dat is het, maar ze worden vaak niet in landelijke gebieden aangetroffen. Het pand moet een soort sanitair rioleringssysteem hebben, maar het kan 100 jaar oud zijn en de nieuwe code vereist mogelijk dat er iets anders wordt geĂŻnstalleerd. Ik geloof niet dat ze 100 jaar geleden pvc-pijp septische rioolvelden hadden. In de VS is dit meestal wat ze vereisen bij het bouwen in landelijke gebieden, en dan moet de put minimaal 100 voet of meer verwijderd zijn van het septische veld. In de VS vereist het installeren van een nieuw rioolveld ontwerp en berekeningen van een ingenieur en moet het worden afgestemd op het aantal slaapkamers dat het bedient, evenals bodemtesten, graafwerkzaamheden, enz. Het is als een gigantisch ondergronds sproeisysteem, maar dan voor menselijk afval en de kosten kunnen behoorlijk oplopen (deze kunnen in de VS gemakkelijk 10-20.000 dollar kosten voor een groter huis).
Er kunnen ook milieu-impactzorgen zijn in een landelijke omgeving, maar als het gebied grotendeels droog is en er weinig tot geen dieren in het wild zijn, is dit mogelijk geen probleem. Maar als er een bedreigde of bijna bedreigde diersoort op het land leeft, kan hun recht om daar te bestaan ​​uw rechten om te bouwen overschrijden als dit hen beïnvloedt. Dit kan slechts een insectensoort zijn. Nogmaals, ik ben niet zeker van Portugal.
In een landelijk gebied zijn kavels echter vaak veel groter en zijn er dus minder zorgen over setbacks (gebieden die te dicht bij wegen en eigendomsgrenzen liggen waar u geen constructies mag bouwen), buren die de stad verzoeken om de vergunning niet toe te staan, enz.
Daarom stel ik voor om contact op te nemen met de stad en te proberen de documenten van de stad te krijgen met betrekking tot bouwvergunningen, bestemmingsplannen, enz. Misschien kan een lokale landmeter u ook een beetje gratis advies geven, vooral als u het onroerend goed koopt en dan in de toekomst zijn/haar diensten nodig heeft. Ik weet dat in de VS een van de verantwoordelijkheden van een professionele landmeter is om het publiek over dergelijke zaken te informeren. Als u contact had opgenomen met ons kantoor, zouden we u de namen hebben gegeven van de specifieke documenten die u van de stad moet verkrijgen en dan, nadat u ze had gelezen, kon u ons terugbellen en zouden we hebben geprobeerd uw vragen telefonisch te beantwoorden.
Hopelijk kan iemand anders met ervaring in Portugal helpen.