@Ariege -- Wat betreft het behouden van het Amerikaanse adres: ik heb mijn huidige Amerikaanse banken gecontroleerd en drie van de vier hadden er geen probleem mee om mij te bedienen, met een Frans adres. Ik zou zeggen, informeer bij uw huidige bank - u zou verrast kunnen zijn, dat was ik. Als ze niet met een buitenlands adres willen werken, zijn er verschillende die dat wel doen.
Ik weet dat HSBC de VS een paar jaar geleden heeft verlaten en ook Frankrijk verlaat. U zult waarschijnlijk een andere optie nodig hebben. Mijn vrouw en ik hebben een tijdje geleden vanuit de VS een niet-residentenrekening geopend bij BNP-Paribas. BNP vertelde ons dat we deze konden omzetten in een residentenrekening zodra we in het land zijn.
Voor kleine valutatransfers werken alle bovenstaande aanbevelingen prima, evenals een bankoverschrijving. Voor grotere transfers kunt u overwegen een valutahandelsfirma of een omnibusrekening bij Interactive Brokers te gebruiken (waar u bijna alles kunt verhandelen). U kunt het geld in (USD) overmaken, EUR tegen de spotkoers kopen en vervolgens overmaken naar uw Franse bankrekening. Ik weet dat dit een beetje omslachtig is in vergelijking met de strakke apps die hierboven zijn genoemd, maar de tarieven zullen aanzienlijk beter zijn. De EUR/USD-spread is doorgaans een halve pip bij bijna elke valutamakelaar.
Ik zou aanraden om welke procedures en systemen u ook voor ogen heeft, deze te implementeren en te testen vóór de verhuizing - om ervoor te zorgen dat alles volgens plan werkt en dat u eventuele problemen gemakkelijk kunt oplossen. Proost,
@255