Expat Forum For People Moving Overseas And Living Abroad banner

Bankieren tussen de VS en Frankrijk

6.9K views 17 replies 14 participants last post by  Befuddled  
#1 ·
Hallo,

Ik vroeg me af wat u gebruikte om geld over te maken tussen de VS en Frankrijk als u een grotere uitgave heeft, zoals het kopen van een auto. Binnenkort vertrek ik naar Frankrijk en ik zal geen Amerikaans postadres meer hebben en het is moeilijk om een financieel adviseur te vinden die aan internationaal bankieren doet.

Suggesties?

Dank u!

#3 ·
Net als @Crawford beveel ik de Wise-app aan. Ik gebruik het om maandelijks geld over te maken om mijn reguliere uitgaven te dekken. In een andere thread hieronder, gerelateerd aan de overdracht van Franse retail banking-activiteiten door HSBC naar CCF, gaf een andere poster aan dat hij niet tevreden was met het gebruik van Wise voor grotere overschrijvingen, dus misschien wilt u die berichten ook bekijken.

#4 ·
Meestal Wise. U kunt echter ook Revolut overwegen, omdat Revolut een Frans IBAN biedt en kan dienen als een tijdelijke bank voor u totdat u een echte bank in Frankrijk vindt. Ik geef de voorkeur aan Wise omdat je het op een laptop kunt gebruiken, terwijl Revolut 100% op een telefoon-app lijkt te zijn gebaseerd (en ik heb al een Franse bank).

#5 ·
Hoi,

Ik vroeg me af wat je gebruikte om geld over te maken tussen de VS en Frankrijk als je een grotere uitgave hebt, zoals het kopen van een auto. Binnenkort vertrek ik naar Frankrijk en ik zal geen Amerikaans postadres meer hebben en het is moeilijk om een financieel adviseur te vinden die internationaal bankiert.

Suggesties?

Dank u!
Ik heb geen ervaring met Wise, dus daar zal ik geen commentaar op geven.

Ik bankier in de VS bij een internationale credit union (in mijn geval de Wereldbank, maar daar kom je niet voor in aanmerking, tenzij je werknemer of aannemer bent geweest). Er zijn aanzienlijke voordelen verbonden aan bankieren bij een dergelijke credit union - gunstige wisselkoersen, geen transactiekosten, onbeperkte kosteloze overschrijvingen, enz. En er zijn er minstens twee die leden accepteren van mensen die niet door hen in dienst zijn geweest. Een daarvan is Penn Federal en de andere is Andrews; beide worden hoog gewaardeerd door expat-klanten.

#6 ·
Hallo - aangezien ik enkele weken na mijn aankomst geen Franse bankrekening had, maar een relatief groot bedrag aan een auto moest besteden, ontdekte ik dat de HSBC Global Money-rekening goed werkte. Ik heb de USD (kosteloos, en de wisselkoers zou het midden moeten zijn van de huidige wisselkoers) overgeboekt van mijn HSBC Premier betaal-/spaarrekening naar de Global-rekening (dus nu in euro's). Vervolgens kreeg ik de bankgegevens van de garage en zette ik een gratis overschrijving op. Duurt een dag of twee, maar maakte het kopen van iets, of zelfs het betalen van vertalers etc. gemakkelijk. Ik gebruikte deze methode ook bij het overmaken van het huisgeld naar de 'escrow'-rekening van de notaris. Ik geef toe dat ik het water heb getest met een klein bedrag voordat ik het volledige bedrag verzond - maar het werkte geweldig. Je hebt uiteraard een Amerikaanse HSBC-rekening nodig - de mijne is Premier, dus controleer of hun gebruikelijke rekening hetzelfde werkt voor kosteloze overschrijvingen etc. Ik heb geen HSBC France (CCR?)-rekening - maar Credit Agricole accepteert ook gemakkelijk overschrijvingen. Ik gebruik dezelfde methode ook vanuit het VK, want daar heb ik ook HSBC Premier. NB. Voor het huis zei de notaris dat hij 'herkomst' voor het geld nodig zou hebben om te laten zien in geval van controle - dat was vrij eenvoudig met de afschriften etc. van HSBC. Ik weet niet zeker hoe dat zou werken voor Wise of Revolut?

#7 ·
Als u uw Amerikaanse adres opgeeft, kan het moeilijk zijn om een bankrekening in de VS te behouden/te openen. Een optie is om lid te worden van ACA (American Citizens Abroad), waardoor u een rekening kunt openen bij de State Department Federal Credit Union. Ik heb nog niet geprobeerd geld van mijn SD FCU-rekening over te maken, maar ik begrijp dat het mogelijk is. Wise, dat anderen hebben genoemd, is ook erg handig. Ik heb Euro- en USD Wise-rekeningen. Wise is niet precies een bank, maar u ontvangt dezelfde soort informatie - rekeningnummer, overschrijvingsgegevens, het adres van Wise op de betreffende locatie - en afschriften met overboekingen zijn beschikbaar. U kunt met de notaris bespreken of dit voldoende zou zijn. De Euro-rekening is gevestigd in België, wat in sommige gevallen een probleem kan zijn als een Franse rekening vereist is, maar dat is een probleem voor later. Toen we ons huis kochten, heb ik de fondsen van mijn Japanse bankrekening overgemaakt naar de rekening van de notaris.

#8 ·
Bekijk de Wise-website (en ook Revolut - ze beginnen hier op tv te adverteren en hun aanbod ziet er interessant uit). Wise is de afgelopen jaren geëvolueerd en is blijkbaar gevestigd als bank in het VK, en ze lijken nu grotere overboekingen te kunnen verwerken.

Ik had onlangs de gelegenheid om een groter bedrag van de VS naar Frankrijk over te maken, en ontdekte op de Wise-site dat ze overboekingen van $1 miljoen of meer per dag voor particulieren aanbieden met maandelijkse limieten die aanzienlijk hoger zijn. (Ik wou dat ik dat probleem had <g>) Ik heb ook de herkomst van de fondsen uit de VS moeten bewijzen die ik via Wise heb overgemaakt en kon een aantal afschriften ophalen waarmee de traceerbaarheid van de bron naar Wise en vervolgens naar mijn Franse bank mogelijk was. Ik neem aan dat er iets soortgelijks beschikbaar is met Revolut, maar ik heb er (nog?) niet naar gekeken.

#9 ·
Bedankt voor al je berichten! Ja, geen Amerikaans adres hebben maakt het ingewikkelder. Ik zit ook bij HSBC, dus ik zal dit Global Money Account bekijken. Ik ben nu nog in de VS en zal ook naar BNP Paribas kijken. Zal hier melden als iemand geĂŻnteresseerd is. :)

#10 ·
@Ariege -- Wat betreft het behouden van het Amerikaanse adres: ik heb mijn huidige Amerikaanse banken gecontroleerd en drie van de vier hadden er geen probleem mee om mij te bedienen, met een Frans adres. Ik zou zeggen, informeer bij uw huidige bank - u zou verrast kunnen zijn, dat was ik. Als ze niet met een buitenlands adres willen werken, zijn er verschillende die dat wel zullen doen.

Ik weet dat HSBC de VS een paar jaar geleden heeft verlaten en ook Frankrijk verlaat. U zult waarschijnlijk een andere optie nodig hebben. Mijn vrouw en ik hebben een tijdje geleden vanuit de VS een niet-residentenrekening geopend bij BNP-Paribas. BNP vertelde ons dat we deze konden omzetten in een residentenrekening zodra we in het land zijn.

Voor kleine valutaoverdrachten werken alle bovenstaande aanbevelingen prima, evenals het doen van een bankoverschrijving. Voor grotere overdrachten kunt u overwegen een valutahandelsfirma of een omnibusrekening bij Interactive Brokers te gebruiken (waar u bijna alles kunt verhandelen). U kunt het geld in (USD) overmaken, EUR tegen de spotprijs kopen en vervolgens overmaken naar uw Franse bankrekening. Ik weet dat dit een beetje omslachtig is in vergelijking met de gelikte apps die hierboven zijn genoemd - maar de tarieven zullen aanzienlijk beter zijn. De EUR/USD-spread is doorgaans een halve pip bij bijna elke valutamakelaar.

Ik zou aanraden om welke procedures en systemen u ook voor ogen heeft, deze te implementeren en te testen voordat u verhuist - om ervoor te zorgen dat alles volgens plan werkt en dat u eventuele problemen gemakkelijk kunt oplossen. Proost, @255

#11 ·
@Ariege -- Wat betreft het behouden van het Amerikaanse adres: ik heb mijn huidige Amerikaanse banken gecontroleerd en drie van de vier hadden er geen probleem mee om mij te bedienen, met een Frans adres. Ik zou zeggen, informeer bij uw huidige bank - u zou verrast kunnen zijn, dat was ik. Als ze niet met een buitenlands adres willen werken, zijn er verschillende die dat wel doen.

Ik weet dat HSBC de VS een paar jaar geleden heeft verlaten en ook Frankrijk verlaat. U zult waarschijnlijk een andere optie nodig hebben. Mijn vrouw en ik hebben een tijdje geleden vanuit de VS een niet-residentenrekening geopend bij BNP-Paribas. BNP vertelde ons dat we deze konden omzetten in een residentenrekening zodra we in het land zijn.

Voor kleine valutatransfers werken alle bovenstaande aanbevelingen prima, evenals een bankoverschrijving. Voor grotere transfers kunt u overwegen een valutahandelsfirma of een omnibusrekening bij Interactive Brokers te gebruiken (waar u bijna alles kunt verhandelen). U kunt het geld in (USD) overmaken, EUR tegen de spotkoers kopen en vervolgens overmaken naar uw Franse bankrekening. Ik weet dat dit een beetje omslachtig is in vergelijking met de strakke apps die hierboven zijn genoemd, maar de tarieven zullen aanzienlijk beter zijn. De EUR/USD-spread is doorgaans een halve pip bij bijna elke valutamakelaar.

Ik zou aanraden om welke procedures en systemen u ook voor ogen heeft, deze te implementeren en te testen vóór de verhuizing - om ervoor te zorgen dat alles volgens plan werkt en dat u eventuele problemen gemakkelijk kunt oplossen. Proost, @255
Hoi 255, wat waren de namen van de banken die geen probleem hadden met het verliezen van uw Amerikaanse adres? Op zoek naar mijn moeder om toegang te hebben tot haar pensioen wanneer ze naar Frankrijk verhuist.
Bedankt

This post has been deleted
#12 ·
@Amy_d – De drie die zeiden dat het oké was, waren BMO, NFCU & PNC. Natuurlijk veranderen de beleidsregels altijd – ik weet niet 100% zeker of ze me nog steeds aardig zullen vinden nadat ik de verhuizing heb gemaakt.

Ik weet niet wat voor soort pensioenrekening ze heeft, maar ze zou kunnen overwegen om het over te zetten naar Interactive Brokers – ze zijn gevestigd in de VS, maar hebben ook kantoren in het VK en de EU. Proost, @255

#13 ·
Heel erg bedankt! Het is een pensioensysteem van een staatsuniversiteit dat geen internationale stortingen doet en ons de enige andere optie gaf van een papieren cheque per post. Ik kan in Frankrijk geen bank vinden die een papieren cheque in vreemde valuta wil verzilveren.

#15 ·
Heel erg bedankt! Het is een pensioensysteem van een staatsuniversiteit dat geen internationale stortingen doet en ons de enige andere optie gaf van een papieren cheque die per post werd verzonden. Kan geen bank in Frankrijk vinden die een papieren cheque in vreemde valuta wil verzilveren.
Misschien wil je eens kijken naar Wise (of een van de andere online valutawisseldingen waar je een lokale bankrekening krijgt voor het afhandelen van overschrijvingen). Vroeger liet ik mijn IRA-uitkeringen elke maand overmaken naar mijn Wise-account - wat werkt als een lokale overschrijving naar een gewone Amerikaanse bank. Vanuit de Wise-account kun je het geld dan ofwel aanhouden als US $ of overmaken naar je Franse bankrekening. En de overschrijving naar de Franse bankrekening wordt behandeld als een "lokale" bankoverschrijving omdat deze wordt afgehandeld via de in de EU gevestigde Wise-bank.

#14 · (Edited)
Even ter aanvulling op wat @255 zei. Ik ben een Canadese burger die in Frankrijk woont. IKBR (Interactive Brokers) zou mijn Canadese beleggingen bedienen, maar alle opnames zouden naar mijn Franse rekening in euro's gaan. Toepasselijke valutaconversie en kosten natuurlijk. En uiteraard zouden alle relevante belastingontvangstbewijzen in het nieuwe jaar worden afgegeven.

#16 ·
Hoi,

Ik vroeg me af wat je gebruikte om geld over te maken tussen de VS en Frankrijk als je een grotere uitgave hebt, zoals het kopen van een auto. Binnenkort vertrek ik naar Frankrijk en ik zal geen Amerikaans postadres meer hebben en het is moeilijk om een financieel adviseur te vinden die internationaal bankiert.

Suggesties?

Dank u!
Amerikaanse financiële instellingen lijken de rest van de wereld te zien als een duistere plek waar demonen leven. Voor zover ik weet, moet je een fysiek Amerikaans °woon°adres aanhouden als je rekeningen wilt aanhouden bij Amerikaanse financiële instellingen. Maar uiteraard heb je geen Amerikaanse rekeningen nodig om een derde partij geld naar je Franse rekeningen te laten overmaken.

#17 ·
Amerikaanse financiële instellingen lijken de rest van de wereld te zien als een duistere plek waar demonen leven. Voor zover ik weet, moet u, als u rekeningen wilt aanhouden bij Amerikaanse financiële instellingen, een fysiek Amerikaans °woon°adres hebben. Maar uiteraard heeft u geen Amerikaanse rekeningen nodig om via een derde geld naar uw Franse rekeningen te laten overmaken.
Ter info: als u Amerikaan bent, kunt u een rekening openen bij de State Department Federal Credit Union (sdfcu.org), maar u hoeft geen ambtenaar te zijn. Volledige bankprivileges - ze zullen u verplichten lid te worden van een organisatie (ze geven een lange lijst van deze) om die rekening te openen, maar daarna hoeft u, denk ik, niet in die organisatie te blijven. Ik heb mijn rekening 5 jaar geleden geopend zonder Amerikaans adres, toen BOA mijn rekening opzegde terwijl ik in het buitenland zat. Geweldige service tot nu toe. Ze adverteren ook met WISE voor overschrijvingen en met hun eigen overschrijvingen. Voor grote bedragen zijn de kosten niet veel anders, maar voor kleinere bedragen lijkt WISE goedkoper.

#18 ·
We hebben Wise (voorheen Transferwise) al meer dan tien jaar gebruikt, maar moesten er onlangs mee stoppen. Ze waren erg gematigd in hun kosten en sneller dan de andere methoden die we kozen. Maar.............. Ongeveer een jaar geleden beweerden ze dat ze hun gegevens van onze identiteitsbewijzen moesten "updaten" en wilden ze, naast (opnieuw!) kopieën van onze paspoorten, bewijs van adres, enz., nu foto's van ons waarop we onze relevante documenten omhoog hielden. Gezichten en de details van de documenten moesten beide scherp zijn. Na meer dan een week verschillende methoden te hebben geprobeerd, accepteerden ze gewoon geen van de afbeeldingen. We hadden geen andere keuze dan ze te dumpen. Andere mensen die we kennen en berichten op verschillende forums hadden ook problemen met deze nieuwe vereiste. Ons werd verteld dat het allemaal te maken had met nieuwe anti-witwasvoorschriften. Dezelfde saaie smoes die werd gegeven aan degenen van ons die zich aan de onderkant van de voedselketen bevinden, terwijl de ogen werden gesloten voor de oplichters aan de top die elke dag miljoenen verschuiven.