Expat Forum For People Moving Overseas And Living Abroad banner

Adres voor SS/Medicare

564 views 12 replies 6 participants last post by  wascrabtree  
#1 ·
Ik woon in Frankrijk, maar gebruik het adres van een familielid in de VS als mijn permanente adres, en heb een virtueel postadres. Ik gebruik deze voor al mijn financiële behoeften. Ik heb het virtuele adres gebruikt voor het indienen van Amerikaanse belastingen.

Ik beslis nu of ik me wel of niet aanmeld voor Medicare Part B. Ik ontvang nog geen SS-uitkeringen, dus ik geloof dat ik me online moet aanmelden voor Part A. Ik zoek advies over de vraag of ik de SS-website moet bijwerken met mijn Franse adres hiervoor.
1) Is dit een probleem - het gebruik van mijn huidige Franse adres hiervoor, terwijl ik een Amerikaans adres gebruik voor bankzaken?
2) Is het een probleem - het gebruik van mijn virtuele adres in de VS? (Ik zou me niet aanmelden voor Med Advantage, Part D of Medigap-plannen) (Ik weet ook niet of ze het permanente adres zouden vereisen)

Bedankt.

#2 ·
Ik heb in het verleden meer dan een paar expats gekend die dachten dat het gebruik van het adres van een familielid in hun land van herkomst een briljante truc was waar niemand eerder aan had gedacht, en raad eens? Het komt altijd weer bij hen terug. Het gebeurt misschien niet vandaag, volgende week, volgende maand of zelfs volgend jaar, maar dan plotseling..... Maar wat ik niet begrijp is, als je in Frankrijk woont, heb je je dan aangemeld voor het Franse gezondheidsstelsel en dien je Franse belastingaangiften in?

#4 ·
Ik heb in het verleden meer dan een paar expats gekend die dachten dat het gebruik van het adres van een familielid in hun thuisland een briljante truc was waar nog niemand aan had gedacht, en raad eens? Het komt altijd op hen terug.
Het gebeurt misschien niet vandaag, volgende week, volgende maand of zelfs volgend jaar, maar dan plotseling.....
Wat ik echter niet begrijp, is als u in Frankrijk woont, heeft u zich dan aangemeld bij het Franse gezondheidsstelsel en dient u Franse belastingaangiften in?
Ja, Frankrijk weet dat ik hier ben :) Ik heb belastingaangifte gedaan in Frankrijk. Mijn vragen gaan over de Amerikaanse kant van de zaak.
Wat het gebruik van een Amerikaans adres betreft, ik volg dit forum al vele jaren en ik weet dat ik niet de enige ben die een Amerikaans adres gebruikt. Ik hoopte op advies van deze mensen.

#3 ·
Allereerst moet u overwegen of u zich überhaupt moet aanmelden voor deel B van Medicare. Het is hier in Frankrijk in principe niet goed als u van plan bent om voor de lange termijn in Frankrijk te blijven. Sommige expats hebben het als een "back-up", zodat ze (theoretisch althans) in de VS behandeld zouden kunnen worden wanneer ze daar op bezoek zijn. U moet de kosten van uw deel B-dekking afwegen tegen hoe vaak u teruggaat naar de VS en of u al dan niet terug zou of zou kunnen keren naar de VS voor behandeling in het geval er iets "ernstigs" met u gebeurt. Als u hier gedekt bent door de CPAM en een mutuelle, is het wellicht logischer om een "reisziektekostenverzekering" af te sluiten voor reizen terug naar de VS.

Afhankelijk van hoe u uw SS-pensioenuitkeringen wilt ontvangen, moet u overwegen uw adres bij te werken naar uw Franse adres, omdat dit de mogelijkheid opent om uitkeringen rechtstreeks op uw Franse bankrekening te laten storten (waardoor de tussenliggende stappen van het overmaken en wisselen van uw maandelijkse uitkeringen komen te vervallen).

Een behoorlijk aantal mensen hier lijkt hun Franse adres te gebruiken voor de Amerikaanse sociale zekerheid (en voor toegang tot de Parijse FBU), terwijl ze een adres in de VS behouden voor andere doeleinden, met name voor banken en financiële instellingen.

#5 ·
Ten eerste moet u overwegen of u zich überhaupt moet aanmelden voor deel B van Medicare. Het is hier in Frankrijk in feite nutteloos als u van plan bent om voor lange tijd in Frankrijk te blijven. Sommige expats hebben het als een "back-up", zodat ze (theoretisch althans) behandeling in de VS zouden kunnen krijgen wanneer ze daar op bezoek zijn. U moet de kosten van uw deel B dekking afwegen tegen hoe vaak u teruggaat naar de VS en of u al dan niet terug zou keren naar de VS voor behandeling in het geval dat u hier iets "ernstigs" overkomt. Als u hier gedekt bent door de CPAM en een mutuelle, is het wellicht logischer om een "reisziektekostenverzekering" af te sluiten voor reizen terug naar de VS.

Afhankelijk van hoe u uw SS-pensioenuitkeringen wilt ontvangen, moet u overwegen uw adres te wijzigen naar uw Franse adres, aangezien dit de mogelijkheid opent om uitkeringen rechtstreeks op uw Franse bankrekening te laten storten (waardoor de tussenliggende stappen van het overmaken en wisselen van uw maandelijkse uitkeringen komen te vervallen).

nogal wat mensen hier lijken hun Franse adres te gebruiken voor de Amerikaanse Sociale Zekerheid (en voor toegang tot de Parijse FBU), terwijl ze een adres in de VS behouden voor andere doeleinden, met name voor banken en financiële instellingen.
Ik denk er heel goed over na of ik me wil aanmelden of niet. Ik heb de spreadsheet gemaakt met verschillende break-even points. Het ziet er geen van beide kanten goed uit.
SS-uitkeringen zijn nog een paar jaar weg. Ik hou van het idee van de directe storting op mijn bank hier, en ik houd rekening met de vertragingen bij de FBU-verwerking.

Met name dank voor de laatste regel, betreffende anderen die hun Franse adres aan SS hebben doorgegeven.

#6 ·
Als het zo doorgaat, zullen de vertragingen bij de Amerikaanse verwerking alleen maar toenemen. Zes van de één, een half dozijn van de ander. Het is al een hele tijd geleden dat ik contact heb gehad met het Amerikaanse consulaat (inclusief de FBU), maar al mijn ontmoetingen met het consulaat door de jaren heen zijn hartelijk geweest, met echt behulpzame medewerkers van het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Ja, ze hebben onderbezetting (en dat al heel lang), maar zelfs de IRS-mensen die ze vroeger op de ambassade gestationeerd hadden, waren vriendelijke en benaderbare mensen zodra je door de procedure heen was om bij hen te komen. Maar hey, zelfs de bewakers bij de ambassade lijken aardige kerels te zijn, die een ondankbare taak uitvoeren (zolang je een afspraak hebt zoals het hoort <g>).

#7 ·
Wat zijn de kosten als u de SS rechtstreeks op een Franse rekening laat storten? Geeft de SS u de middenkoers en draagt deze bankkosten af? Anders, waarom niet op een Amerikaanse rekening storten en/of een Wise-rekening instellen en rondkijken naar goedkopere overschrijvingen?

#13 ·
En de meeste van deze mensen die ik ben tegengekomen waren Britten die het adres van een familielid gebruikten voor autoverzekeringen, NHS-zorg, belastingontduiking in Frankrijk enz. enz. Jongen, wat schrokken velen van hen van de Brexit (waarvoor velen hadden gestemd ondanks dat ze in Frankrijk woonden)